هدف‌گذاری تربیت ۲۱ هزار باستانی‌کار در زندان‌های کشور

مشهد- ایرنا- مدیر دفتر فرهنگی و تربیتی سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی گفت: مطابق برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری‌های صورت گرفته تا پایان امسال ۲۱ هزار ورزشکار در حوزه ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در زندان‌های کشور فعال خواهند شد.

حمیدرضا عزیزیان روز پنجشنبه در حاشیه چهارمین دوره از مسابقات ورزشهای زورخانه ای کشور یادبود شهید پهلوان ابراهیم هادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک بیش از ۱۰ هزار مددجو و زندانی در کشور در حوزه ورزش باستانی فعالیت دارند.

وی گفت: تفاهم نامه بسیار خوبی با فدراسیون ورزشهای زورخانه ای و کشتی پهلوانی بسته شده تا تعداد زورخانه های استاندارد موجود در زندانهای کشور از ۳۶ به ۸۰ باب افزایش یابد.

مدیر دفتر فرهنگی و تربیتی سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی گفت: از آنجا که زیرساختها در برخی از زندان‌ها ضعیف است، برای پرداختن به ورزش زورخانه ای به سراغ گودهای زورخانه ای پیش‌ساخته رفته ایم، اقدامی که می تواند به صورت موقت توسعه ورزش زورخانه ای را موجب شود.

عزیزیان افزود: یکی از دلایل عمده ما در توسعه ورزش زورخانه‌ای، نزدیکی محتوای آن با فرهنگ و زندگی مددجویان زندانهاست که یک مصداق بارز آن رویداد تاریخی و باسابقه گلریزان برای آزادسازی زندانیان است و از این طریق می‌توان توجه مسوولان و چهره های توانمند را برای آزادی زندانیان جلب کرد.

وی خاطرنشان گفت: استفاده از کلام و منش پهلوانی، جوانمردی و اتکا و توسل به امام علی(ع) در ورزش و گود زورخانه کمک شایانی به زندانیان برای رشد و تعالی فکری و معنوی می کند.

چهارمین دوره مسابقات ورزشهای زورخانه ای و کشتی پهلوانی زندانیان کشور، یادبود شهید پهلوان ابراهیم هادی با حضور ۲۱۰ زندانی از ۲۸ استان کشور روز چهارشنبه در ورزشگاه شهید بهشتی مشهد آغاز شد که امروز - پنجشنبه - با تعیین تیم های قهرمان پایان می یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha