سبد ارائه خدمات حوزه بهداشت در چهارمحال و بختیاری متنوع شود

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهرکرد با اشاره اهمیت توسعه خدمات بهداشتی از سوی بخش خصوصی در کنار بخش دولتی برای ارائه خدمات بهتر، گفت: سبد ارائه خدمات در حوزه بهداشت در استان متنوع شود.

مجید شیرانی روز دوشنبه در آیین افتتاح درمانگاه عمومی خیرساز در شهرکرد که توسط یکی از خیران استانی مقیم ساکن کشور کویت احداث شده است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان از ورود بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و سمن‌ها به حوزه بهداشت و درمان استقبال می‌کند و این امر باعث افزایش رقابت بین مراکز درمانی و افزایش رضایت‌مندی مردم در ارائه خدمات بهتر در حوزه بهداشت و درمان می‌شود.

وی گفت: توسعه بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان یک ظرفیت است و دانشگاه علوم پزشکی در حوزه نظارت، پشتیبانی و ارائه مشاوره از این مراکز حمایت خواهد کرد.

به گفته وی، با توسعه این مراکز، ارائه خدمات در مراکز وابسته به دانشگاه و مراکز بیمارستانی دولتی برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم به خصوص نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده بیشتر خواهد شد.

شیرانی گفت: سیستم بهداشت و درمان در چهار حوزه بهداشت و مراقبت، حوزه اورژانس پیش‌بیمارستانی، حوزه درمان و حوزه بازتوانی و مددکاری حیطه‌های فعالیت دارد که ایران در حوزه بهداشت و مراقبت جزء چهار کشور نخست دنیا در راستای ارائه خدمات است.

وی اظهار داشت: در این حوزه با فعال ساختن مراکز و شبکه‌های بهداشت در تمامی نقاط کشور به خصوص در مناطق سخت‌گذر، روستای و عشایری خدمات به عموم مردم با کمترین هزینه و پرداختی ارائه می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در حوزه اورژانس پیش‌بیمارستانی و حوزه درمان با توجه به افزایش تجهیزات و نیروی انسانی در رده کشورهای پیشرفته دنیا قرار داریم.

به گفته وی، در حوزه بازتوانی و مددکاری در کشور دچار ضعف هستیم و باید در این امر برنامه‌ریزی بیشتر انجام شود تا بیماران پس از اتمام فرآیند درمان بتوانند از خدمات مددکاری و بازتوانی بهره‌مند شوند.

وی اظهار داشت: در ایران تاکنون هیچ ارگانی مسئولیت بازتوانی و مددکاری بیماران را برعهده نگرفته است.

شیرانی نامناسب بودن ساختمان مراکز درمانی و همچنین نبود تکریم بین ارائه‌دهنده خدمت و دریافت‌کننده خدمت را از دلایل وجود نارضایتی در حوزه درمان برشمرد و گفت: در بسیاری از کشورهای پیشرفته، بخش خصوصی و آژانس‌های خدماتی در مراکز درمانی فعالیت دارند و به ارائه خدمات به بیماران و همراهان آنها می‌پردازند که این امر باید در کشور توسعه پیدا کند.

سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت بیشتر قرار گیرند

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در همه حوزه‌ها به خصوص حوزه بهداشت و درمان ،گفت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باید از سوی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف مورد حمایت قرار گیرند.

اقبال عباسی در آیین افتتاح درمانگاه عمومی خیرساز در شهرکرد افزود: فرد سرمایه‌گذار در هر حوزه برای سرمایه‌گذاری نیاز به امنیت برای سرمایه و رفاه دارد و این امر باید از سوی مسوولان مورد توجه قرار گیرد و به جای سنگ‌اندازی برای سرمایه‌گذاری در استان از سرمایه‌گذاران و همچنین ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.

به گفته وی، مدیران دستگاه‌های اجرایی برای توسعه همه جانبه استان‌ها و کشور، همراهی بخش خصوصی، سرمایه‌داران و مردم را در کنار خود داشته باشند و در صورتی که از سرمایه‌گذاران حمایت نشود و موانع سرمایه‌گذاری برطرف نشود، فرد سرمایه‌گذار و همچنین بخش خصوصی از فعالیت و سرمایه‌گذاری منصرف می‌شود.

عباسی اظهار داشت: کمک کردن به فرد سرمایه‌گذار در همه حوزه‌ها از جمله تامین زیرساخت‌ها، امکانات و  تجهیزات و همچنین ارائه مشاوره و خدمات مختلف باعث افزایش رضایت‌مندی بخش خصوصی و سرمایه‌گذار شده و این امر در جذب سرمایه و توسعه فعالیت بخش خصوصی اثرگذار است.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و نظارتی خواست تا موانع کار، تولید و تلاش بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران را رفع و به عنوان خدمتگذاران و خادمان مردم برای رفع موانع تلاش کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری به حمایت بیشتر بیمه، امور مالیاتی و شهرداری از سرمایه‌گذار این درمانگاه عمومی خیر ساز تاکید کرد و گفت: راه‌اندازی یک درمانگاه عمومی با ۴۰ مطلب و مرکز خدماتی یک ظرفیت در کنار بخش دولتی حوزه بهداشت و درمان است که باید با حمایت از این بخش زمینه توسعه این سرمایه‌گذاری‌ها را در استان افزایش داد.

به گفته وی، در ایام کرونا همه تخت‌های بیمارستانی استان تکمیل شده بود و اگر ظرفیت بخش خصوصی و همچنین تخت‌های جدید در استان فعال  نشده بود در این ایام با مشکل برای بستری و ارائه خدمات درمانی به بیماران مواجه بودیم.

به گزارش ایرنا، درمانگاه عمومی خیرساز در شهرکرد با سرمایه گذاری ایرج فروغی از اهالی روستای پردنجان که ساکن کشور کویت است در زمینی با مساحت سه هزار و ۲۰۰ متر مربع در ۶ طبقه احداث شده است.

این درمانگاه شامل بخش‌های عمومی ،تخصصی، درمانگاه عمومی، آزمایشگاه و خدمات تخصصی است که در فاز نخست درمانگاه عمومی این درمانگاه افتتاح شده است.

با تکمیل و تجهیز این درمانگاه و مرکز درمانی ۴۰ مطب خصوصی نیز فعال خواهد شد و ۱۰ درصد درآمد عمومی این درمانگاه برای درمان بیماران نیازمند که ازسوی نهادهای حمایتی معرفی شوند هزینه خواهد شد.

ایرج فروغی خیر پردنجانی پیش از این نیز مدرسه دخترانه حضرت زینب را در روستای پردنجان احداث کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha