دختران وزنه‌بردار ایران توانایی کسب مدال جهانی بزرگسالان را دارند

تهران- ایرنا- سرپرست پیشین فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری با تمجید از روند رو به رشد وزنه‌برداری زنان ایران گفت: زنان وزنه‌بردار ایران می‌توانند در مسابقات جهانی بزرگسالان مدال بگیرند.

به گزارش ایرنا، رقابت های وزنه برداری نوجوانان جهان در شهر جده عربستان در حال پیگیری است و تیم دختران ایران برای نخستین بار به مسابقات این رده سنی اعزام شد که تاکنون ۲ مدال طلا و ۲ برنز کسب کرده است. سیده غزاله حسینی در حرکت دوضرب رقابت های دسته ۵۹ کیلوگرم به مدال برنز رسید و یکتا جمالی نیز در دسته ۸۱ کیلوگرم ۲ مدال نقره و یک برنز را برای ایران به ارمغان آورد. مدال هایی که تمجید کارشناسان این حوزه را به‌همراه داشته است.

اورسلا پاپاندرا سرپرست پیشین فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در صفحه مجازی خود با تمجید از عملکرد این دختران آینده وزنه برداری ایران را موفقیت آمیز توصیف کرد.

همچنین وی در گفت‌وگویی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این روند امیدوار کننده است گفت: وزنه برداری زنان ایران ظرفیت زیادی برای پیشرفت دارد و می‌توان انتظار داشت که این مدال ها طی چند سال آینده در رده سنی بزرگسالان هم تکرار شود.

وزنه برداری زنان ایران با وجود آنکه عمری کمتر از یک دهه فعالیت رسمی دارد، در چند سال گذشته موفق شده افتخارات زیادی را کسب کند. کسب مدال برنز رقابت های جوانان جهان در تاشکند توسط یکتا جمالی، کسب سهمیه المپیک توسط پریسا جوانفکریان، کسب مدال برنز مسابقات بین المللی نعیم سلیمان اوغلو توسط سیده الهام حسینی و کسب چهار مدال رقابت های نوجوانان جهان تنها نمونه‌ای از این افتخارات است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha