رئیس پلیس تهران: مجرمان از بازداشت نگران نمی‌شوند

تهران- ایرنا- فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه بعد از بازداشت مجرم باید اقدامات تربیتی و برخوردهای قضایی قاطع صورت گیرد تا متهم جسور نشود، گفت: اکنون می‌بینیم که مجرم از بازداشت نگران نیست و حتی برخی از آنان بیش از ۲۰ بار بازداشت شده‌اند.

به گزارش ایرنا، سردارحسین رحیمی روز یکشنبه در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه بحث سرقت مقدماتی دارد و پلیس این افراد را بازداشت می‌کند اما آزاد کردن آنها برعهده پلیس نیست، افزود: مردم می‌گویند کلانتری مجرمان را آزاد می‌کند در صورتی که این اشتباه است چراکه ما نمی‌توانیم حکم آزادی مجرم را صادر کنیم بلکه آزادی آنان با دستور قضایی است.

وی درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح تهران هم گفت: درباره این موضوع از مسئولان مربوطه خواهش و حتی التماس می‌کنم که به ما کمک کنند زیرا این موضوعی است که سال‌های سال بر زمین مانده و مردم را نگران کرده است؛ جمع‌آوری معتادان متجاهر وظیفه پلیس نیست بلکه وظیفه شهرداری و بهزیستی است.

رحیمی با بیان اینکه ما باید با متخلف، مجرم و قانون‌شکن برخورد کنیم، ادامه داد: چند سال است از طریق رسانه‌های مختلف اعلام می‌کنیم که برای سه تا چهار هزار معتاد متجاهری که بیماری واگیردار دارند، باید فکری کرد.

۵۰۰ معتاد متجاهر زن در تهران وجود دارد

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه گفت: حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ معتاد متجاهر زن در تهران وجود دارد که هر بار آنها را جمع می‌کنیم، اما آنان را رها می‌کنند.

رحیمی افزود: بارها گفته‌ایم باید در بحث بازپروری معتادان متجاهر تغییر ایجاد شود زیرا این فرآیند دچار مشکل است؛ مردم می‌بینند که ما ۲ تا سه سال است می‌گوییم معتادان متجاهر را از مناطقی همچون شوش، مولوی و دروازه غار جمع‌آوری کرده‌ایم اما دوباره این افراد را در آن مناطق می‌بینیم؛ البته که وضعیت این مناطق نسبت به سه سال قبل بسیار بهتر شده است.

وی گفت: هیچ مرکزی در تهران معتادان متجاهر که بیماری مُُسری و واگیردار دارند را نمی‌پذیرد؛ برخی معتادان متجاهر نیز بعد از سه ماه بازپروری دوباره رها می‌شوند و مردم این موضوعات را از چشم پلیس می‌بینند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ بیان کرد: باید بگویم پلیس به صورت خودجوش و مسئولانه وارد جریان شده است اما متأسفانه اقدامات تکمیلی که باید کار ما را کامل کند، انجام نمی‌شود.

رحیمی بیان کرد: در قانون وظایف هر دستگاه مشخص است البته سایر ارگان‌ها درباره موضوع ساماندهی معتادان متجاهر بهانه‌هایی همچون نداشتن مکان نگهداری و نبود بودجه کافی می‌آوردند اما ما بدون بهانه و اینکه تأمین اعتبار شویم، پای کار هستیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha