۱۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۷:۳۱
کد خبر: 84498211
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

استاندار: بازگشایی مدارس قم در گرو واکسیناسیون حداکثری است

قم - ایرنا - استاندار قم با اشاره به واکسیناسیون رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال، گفت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا واکسیناسیون حداکثری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی لازمه بازگشایی مدارس قم است.

به گزارش عصر شنبه روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا که به صورت ویدیو کنفرانس در آن شرکت کرده بود، اظهار داشت: بازگشایی مدارس و آموزش حضوری دانش آموزان برای دانش آموزان متوسطه دوم از ۱۵ آبان و متوسطه اول از هفته اول آذر پیش بینی شده است.

وی گفت: تمام بازگشایی‌ها به شرط انجام واکسیناسیون است و باید واکسیناسیون گروه‌های سنی ۱۲ تا ۱۸ سال انجام شود تا خانواده‌ها با آسودگی خاطر فرزندان خود را به مدارس بفرستند و تا آن زمان به دنبال واکسیناسیون حداکثری هستیم.

سرمست با اشاره به ادامه روند نزولی ابتلا بستری و فوتی‌ها در استان بیان کرد: خوشبختانه تعداد بستری‌ها و فوت‌ها روند کاهشی مطلوبی دارد که باید تلاش کرد تا این تعداد به صفر برسد.

استاندار قم تشدید نظارت‌ها برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را ضروری دانست و بیان داشت: بازگشایی حضوری مدارس نیازمند واکسیناسیون حداکثری است که باید با همکاری آموزش و پرورش و مدارس سریع‌تر محقق شود.

وی در خصوص حضور کارکنان دستگاه‌های دولتی نیز تصریح کرد: توسعه واکسیناسیون در میان کارکنان دستگاه‌های دولتی مورد تاکید است که باید صورت گیرد.

استاندار قم با تاکید بر دستور کار بودن بازگشایی های هوشمند در کشور خاطرنشان کرد: بازگشایی‌ها و اتخاذ محدودیت‌های هوشمند به صورت آزمایشی در استان قزوین در حال اجرا است که پس از روشن شدن نتایج این طرح در سایر استان‌ها نیز اجرایی می‌شود.

از ظرفیت دستگاه‌های ملی برای حل مشکلات فاضلاب پردیسان استفاده شود

استاندار قم همچنین بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه های ملی برای حل مشکل‌های فاضلاب پردیسان تاکید کرد.

وی در جلسه بررسی مشکل‌های فاضلاب شهرک پردیسان طی سخنانی با اشاره به عملکرد مطلوب شرکت آبفای قم در زمینه مدیریت شبکه آب استان قم، اظهار داشت: برای حل مشکل فاضلاب پردیسان نیازمند استفاده از ظرفیت های ملی هستیم.

وی استفاده از ظرفیت نمایندگان قم را در راستای حل مشکل فاضلاب پردیسان ضروری خواند و افزود: باید از مدیران وزارت نیرو درخواست شود تا ضمن بازدید میدانی از مشکل فاضلاب پردیسان، برای حل این بحران در حضور ایشان چاره اندیشی شود.

سرمست همچنین پیگیری از سازمان برنامه و بودجه کشور برای تخصیص اعتبارهای توسعه فاضلاب پردیسان را خواستار شد و خاطرنشان کرد: مدیران باید در دوره‌ گذار دولت نیز پیگیر رفع هرچه سریعتر مشکل‌های شهروندان باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود استفاده از پساب تصفیه شده برای مصارف غیر شرب را نیز ضروری دانست و بر ضرورت همکاری شهرداری، شهرک های صنعتی و منابع طبیعی و سایر دستگاه های مرتبط با شرکت آبفای قم در این زمینه تاکید کرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha