۳۰۰ بیمار بدحال کرونایی در خراسان رضوی تحت درمان هستند

مشهد- ایرنا- دبیر کارگروه اطلاع رسانی بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال‌حاضر ۳۰۰ بیمار بد حال کرونایی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان خراسان‌ رضوی بستری و تحت درمان هستند.

دکتر حمیدرضا رحیمی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۴۷ نفر از این بیماران در بیمارستانهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۱۶ شهرستان این استان بستری هستند. 
وی با اشاره به روند کاهشی تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان‌ رضوی ادامه داد: در حال حاضر تعداد بیماران کرونایی بستری‌ شده در این استان به ۱۸۰ نفر در روز رسیده‌ است که این تعداد در ابتدای مهر ماه روزانه ۲۶۰ نفر بود.

دبیر کارگروه اطلاع رسانی بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون تعداد کل بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستانهای استان خراسان‌ رضوی ۹۷۰ نفر است.
وی افزود: گرچه روند کاهشی تعداد مبتلایان، بستری شدگان و فوتی های ناشی از کرونا در این استان همچنان ادامه دارد اما با توجه به مناسبتهای پیش رو وضعیت شکننده و ناپایدار است و عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی خطر شیوع بیماری را در بردارد.

پنج هزار و ۸۰۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ هم‌اینک در بخشهای مراقبت ویژه بیمارستانهای کشور بستری هستند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون پنج میلیون و ۶۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ جان ۱۲۰ هزار و ۸۸۰ نفر را نیز تاکنون در کشورمان گرفته است. همچنین پنج میلیون ۷۵ هزار و ۴۸۲ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.  

هم‌اینک ۱۶ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۱۹۸ شهرستان در شرایط نارنجی و ۱۷۶ شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند. ۵۸ شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار گرفته‌اند.

همچنین تاکنون ۴۰ میلیون و ۶۳ هزار و ۵۷۰ شهروند ایرانی دوز نخست واکسن کرونا و ۱۶ میلیون و ۵۳۲ هزار و ۵۵۴ نفر دوز دوم آن را تزریق کرده و واکسینه شده‌اند. بر این اساس مجموع واکسنهای تزریق شده در ایران به ۵۶ میلیون و ۵۹۶ هزار و ۱۲۴ دوز رسیده است.

"پاندمی کرونا" در سطح جهان ۲۳۵ میلیون و ۴۲۳ هزار و ۸۰۸ نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و ۸۱۱ هزار و ۶۳۷  نفر را گرفته است. ۲۱۲ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۸۴۲ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.

آمریکا در این میان با ۴۴ میلیون ۴۹۰ هزار ۸۹۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۷۱۹ هزار و ۶۷۴ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و انگلیس بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه هشتم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha