۷۳۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند

مشهد- ایرنا- رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر بیش از ۷۳۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند که ۱۹۵ نفر آنان بد حال بوده و در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانهای این استان تحت درمان می باشند.

دکتر محمد پهلوان روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در حال حاضر ۵۶۵ بیمار کرونایی در بیمارستان های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند که ۱۵۷ نفر آنان بد حال بوده و در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانهای این دانشگاه تحت درمان قرار دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر روزانه ۲۳۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری می‌شوند که از این تعداد روزانه حدود ۱۷۰ نفر در بیمارستانهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۱۶ شهرستان این استان هستند. 

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۹۶ هزار و ۳۱۸ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۶۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۸ هزار و ۱۱۶ تن رسیده است.

همچنین ۶ میلیون و ۷۳۹ هزار و ۸۱۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

تاکنون ۶۳ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۴۰۱ دُز اول، ۵۵ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۲۴۵ دُز دوم و ۲۴ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۴۶۱ دُز سوم واکسن کرونا در ایران تزریق شده و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۳ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۱۰۷ دُز رسیده است.

"پاندمی کرونا" در جهان ۴۴۶ میلیون و ۸۴۸ هزار و ۶۳۹ نفر را بیمار کرده و جان ۶ میلیون و ۰۲۱ هزار و ۷۴۳ نفر را گرفته است. ۳۸۰ میلیون و ۰۸۸ هزار و ۵۰۶ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان نیز درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۸۰ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۵۲۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۹۸۴ هزار و ۲۰ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل، فرانسه و انگلستان بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی از لیست جدول ۱۰ کشوری که بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا را در جهان دارند حذف شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha