۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۰
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84489602
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه هزار و ۳۷۹ نوآموز چهارمحال و بختیاری به مرحله تخصصی سنجش ارجاع شدند

شهرکرد -ایرنا- رییس آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۹ هزار و ۸۱۸ نوآموز بدو ورود به دبستان استان در طرح سنجش مشارکت کردند که سه هزار و ۳۷۹ نفر از این تعداد به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند.

خداکرم حیدری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در طرح سنجش امسال  ۹۰۸ نفر مشکوک به مشکل بینایی، ۵۷۳ نفر با مشکل شنوایی، یکهزار و ۸۷۳ نفر مشکوک به مشکل آمادگی تحصیلی، ۲۵ نفر مشکوک به مشکل جسمی و حرکتی شناسایی شدند.

وی با اشاره به اینکه تنها چند درصد نوآموزان با مشکل آمادگی تحصیلی به مدارس استثنایی ارجاع داده شدند، گفت: بیشتر نوآموزان پس از ارجاع به مرحله تخصصی با توصیه‌های کارشناسان، برای حل مشکل اقدام و در مدارس عادی به تحصیل مشغول شدند و تنها ۲ نفر از این تعداد به مراکز نگهداری بهزیستی ارجاع داده شدند.

حیدری افزود: با شیوع کرونا و تعطیل شدن کلاس‌های درس در مدارس استان، کلاس‌های درس مداس استثنایی به دلیل کم بودن جمعیت دانش‌آموزان به صورت ترکیبی حضوری و مجازی برگزار شد و  در سال تحصیلی جدید نیز کلاس‌های درس این مدارس به صورت ترکیبی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تا کنون یکهزار و ۲۶۸ کودک پیش دبستانی مورد سنجش قرار گرفته اند، گفت: سنجش از کودکان پیش دبستانی در سطح استان در شیفت بعدازظهر مدارس استثنایی استان در حال اجراست.

به گزارش ایرنا، در استان یکهزار و ۲۷۰ دانش‌آموز با نیازهای آموزشی خاص در ۵۰ مدرسه استثنایی مشغول تحصیل هستند و بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز با نیازهای خاص آموزشی نیز به صورت تلفیقی در مدارس عادی استان مشغول تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha