هزار و ۲۰۰دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در چهارمحال‌وبختیاری شناسایی شد

شهرکرد - ایرنا - رییس امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: یک هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شده است که اقدام برای بازگشت آنان از طرف ستاد ثبت‌نام این اداره کل ادامه دارد.

احمد طاهری‌فرد روز سه‌شنبه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش با همکاری سازمان ثبت‌ احوال، آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل استان را اعلام کرده است، افزود: اقدام برای شناسایی هر یک از این دانش‌آموزان ادامه دارد که همچنان ۳۵۰ نفر از مجموع دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به طور کامل شناسایی نشده‌اند.

وی مهاجرت خانواده‌ها، ابتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج، دسترسی نداشتن به مدرسه و اشتغال دانش‌آموزان در زمان شیوع کرونا و تعطیلی مدارس را از جمله علل ترک تحصیل و یا دور ماندن از خدمات آموزشی دانست و تصریح کرد: با همکاری هسته‌های مشاور، ۲۵۰ نفر از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در پایه‌های نهم و دهم در استان موفق به شرکت در آزمون‌های خردادماه امسال شدند.

ثبت تمامی ارجاعات دانش‌آموزی در سامانه نماد در سال تحصیلی جدید دنبال می‌شود

وی در ادامه با اشاره به اینکه طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان با عنوان نماد در سال گذشته در تعدادی از مدارس شهرستان سامان، بخش لاران و ۶ مدرسه ناحیه یک شهرکرد اجرا شد، گفت: در این مناطق ۲۸۵ مدرسه وجود دارد که به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم، طرح نماد در ۱۲۶ مدرسه به طور کامل به اجرا درآمد و تمامی دانش‌آموزان در این طرح غربالگری شدند.

طاهری‌فرد آمار دانش آموزان غربالگری شده در طرح نماد در سال تحصیلی گذشته را پنج هزار و ۲۷۰ نفر اعلام کرد و افزود: در سال تحصیلی جدید تلاش خواهد شد علاوه بر تداوم اجرای طرح نماد در ۱۲۶ مدرسه قبلی، تعداد مدارس قرار گرفته در نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان افزایش یابد.

وی یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در سال تحصیلی جاری تمامی ارجاعات دانش‌آموزی به منظور غربالگری، پیگیری و رصد دقیق‌تر فعالیت‌های انجام شده و بررسی عملکرد مشاوران در سامانه نماد به ثبت خواهد رسید.

رییس امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در طرح نماد با تکمیل پرسش‌نامه و غربالگری دانش آموزان تلاش می‌شود افرادی که نیازمند مراقبت اجتماعی هستند با کمک مشاوران و یا ارجاع به دیگر دستگاه‌های حمایتی، شناسایی شوند و برای رفع مشکل آنان اقدام شود.

وی همچنین در خصوص اجرای برنامه یاریگران زندگی در مدارس استان گفت: ۵۹۰ آموزشگاه در سال گذشته در این طرح مشارکت داشتند که با همکاری دانش آموزان مهم‌ترین آسیب‌ها و راهکارهای پیشگیرانه از اعتیاد و رفتارهای پرخطر شناسایی شد و برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در این زمینه به اجرا درآمد.

طاهری‌فرد کمبود نیرو در بخش مشاوره پایه متوسطه دوم در استان را نیز یادآور شد و افزود: اعتبارات اختصاص داده شده برای اجرای طرح یاریگران نیز چندان قابل‌توجه نیست و نیاز به بازنگری دارد.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی گذشته بیش از ۲۱۳ هزار دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری مشغول به تحصیل بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha