۸ مهر ۱۴۰۰، ۹:۵۰
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 84488795
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان : قوه قضاییه مظهر اقتدار نظام است

قزوین - ایرنا - نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت : قوه قضاییه مظهر اقتدار نظام جمهوری اسلامی است و با عملکرد خوب خود قدرت میهن اسلامی را در جهان به رخ می کشد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مجید تلخابی در نشست شورای اداری استان قزوین که با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد،افزود: در قرآن علت انحراف انسان تبعیت از هوای نفس معرفی می شود بنابراین لازم است تا در قوه قضاییه ضمن استفاده از قضات دارای علم و دانش ، افرادی با تقوا به کار گرفته شوند که از هوای نفس خود تبعیت نکنند.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قوه قضاییه جایگاه بسیار خطیری دارد، گفت: نوع فعالیت این قوه می تواند هم موجب امیدواری و هم ناامیدی مردم باشد.

وی ادامه داد: اگر فعالیت این قوه در مسیر احقاق حق جامعه باشد مردم آرام و امیدوار می شوند اما اگر خدای ناخواسته برخلاف این مسیر باشد، مردم را ناامید می کند.

حجت الاسلام تلخابی گفت: همچنین قوه قضاییه به عنوان مظهر اقتدار نظام اگر قوی عمل کند نظام قدرت خود را در جهان به رخ می کشد و اگر ضعیف عمل کند، اقتدار نظام دچار خدشه می شود که این مهم بیانگر جایگاه خطیر و حساس این قوه است.

وی با بیان اینکه یکی از راه های مبارزه با فساد اجرای عدالت است که این مهم به خوبی از سوی دستگاه قضا دنبال می شود و نظارت بر اجرای احکام نیز بسیار خوب مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری همچنین گفت: تحول در دستگاه قضایی همچنان با حضور آقای اژه ای به خوبی دنبال می شود که این مهم امیدوار کننده است.

حجت الاسلام تلخابی در پایان گفت: در جامعه اسلامی ما قبح برخی امور مانند رفتن به زندان و مجازات ناشی از جرایم حیثیتی پابرجاست که باید با تلاش رسانه ها این مهم پایدار باقی بماند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در سفر یک روزه خود به استان قزوین، پس از حضور در گلزار شهدای این شهر در جلسه شورای اداری استان قزوین حضور یافته است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha