۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۳۷
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 84486521
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه علوم پزشکی لرستان رتبه نخست مدیریت پژوهشی کووید ۱۹ را کسب کرد

خرم‌آباد - ایرنا - معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در ۲ سال اخیر در حوزه مدیریت پژوهشی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پرزشکی این استان رتبه نخست را کسب کرده است.

به گزارش ایرنا دکتر ابراهیم فلاحی روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران بیان کرد: در سال ۹۸ بخش تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی لرستان از ۱۰۰ درصد تراز بیش از ۹۸ درصد کسب کرده است در حالیکه میانگین کشوری حدود ۹۱ درصد است و در سال ۹۹  تراز تحقیقاتی این دانشگاه حدود ۹۹ درصد رسیده و دانشگاه به لحاظ پویش برنامه عملیاتی شایسته تقدیر شد.

وی با اشاره به حرکت در مسیر قالب برنامه عملیاتی طراحی شده برای این دانشگاه اظهار داشت: معاون تحقیقات فناوری در ارزشیابی سالیانه شاخص‌های مدنظر را از سال قبل مشخص می‌کند و از نظر مالی و زمانی شاخص های مورد نظر برنامه ریزی و تدوین می شود.

فلاح با اشاره به اینکه عملکرد را نمی‌توان براساس شاخص های جدید اما در مقطع زمانی گذشته بررسی کرد، افزود: دانشگاه علوم پزشکی لرستان در سال گذشته دربخش تحقیات و فناوری رتبه ۱۰ را از بین ۲۵ دانشگاه تیپ ۲ کسب کرده و در ۲ سال اخیر با مدیریت پژوهشی کووید ۱۹ در کل کشور رتبه نخست کسب شده است.

وی با بیان اینکه یک پایش کشوری برای برنامه‌های عملیاتی کل دانشگاه‌های علوم پزشکی تدوین و به آنان اعلام می‌شود، بیان کرد: بخشی از این برنامه‌ها تخقیقات و فناوری، فرهنگی و دانشجویی و آموزشی است و براساس شاخص‌های وزارت بهداشت، این دانشگاه روند رو به رشدی را داشته است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: پژوهش دانشگاه علوم پزشکی لرستان در بین ۲۰ دانشگاه که مورد ارزشیابی رعد قرار گرفتند و حائز رتبه نهم شده که رتبه خوبی است.

وی اظهار کرد: در مدت شیوع وروس کرونا روند معمولی دانشگاه در حوزه پژوهش تغییر  کرده به طوریکه  ۶۰ درصد هزینه‌ها در طرح‌های تحقیقاتی کووید ۱۹ در همان ابتدا پرداخت می‌شود و ظرف ۲۴ ساعت مقالات بررسی و داوری می‌شوند و در ۲ هفته نتیجه و تکلیف یک تحقیق مشخص می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: در شرایط کووید ۱۹، آزمایشگاه هپاتیت تغییر کارکرد داده شد و به بخش آزمایشگاهی کووید ۱۹ تبدیل شده  و تاکنون ۲۵۰ هزار تا تست کووید ۱۹ را انجام داده و حائز رتبه دوم کشوری شده است.

فلاحی گفت: در حال حاضر مرگ و میر کووید ۱۹ از میانگین کشوری کمتر و شناسایی بیماران مبتلا به کرونا ویروس بالاتر از میانگین کشوری است و این بیانگر مدیریت مطلوب دانشگاه در این راستا  بوده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان اادامه داد: در ارزیابی رعد شش شاخص در بحث فناوری و پژوهش مانند بعد نسل آینده و فناور، انسان‌ساز و حکمت‌بنیان، پاسخ‌گویی و بین‌المللی، سرآمدی و ماموریت‌گرایی، ۲۵ شاخص از این ارزیابی مربوط به فناوری بوده که یکی از تولیدات فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان، تولید کپسول آندوسکوپی  است که جزو طرح‌های برتر کشور بوده است.

فلاحی افزود: اکنون ۱۳ شرکت دانش بنیان و شرکت فناور در مرکز رشد این دانشگاه فعالیت دارند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha