کانون پرورش فکری کردستان ۶۰ کارگاه تخصصی را در فصل پاییز برگزار می‌کند

سنندج - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: برگزاری بیش از ۶۰ کارگاه تخصصی برای فصل پاییز توسط این کانون درنظر گرفته شده است که کودکان و نوجوانان استان می‌توانند از نیمه دوم مهرماه در این کارگاه‌ها ثبت نام کنند.

سهیلا شیخی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اجرای ویژه برنامه به مناسبت ۱۶ مهر، روز جهانی کودک را به صورت مجازی از دیگر برنامه‌های کانون استان نام برد و افزود: علاوه بر این، مشغول رایزنی‌های لازم هستیم تا شادپیمایی عروسک‌های غول پیکر را با ماسک در سطح شهر داشته باشیم.

وی اضافه کرد: درصدد هستیم که کتابخانه‌های سیار روستایی را نیز در این فصل بازگشایی کنیم تا کودکان و نوجوانان از خدمات و امکانات آنها به صورت حضوری بهره ببرند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان با اشاره به اینکه با گسترش ویروس کرونا فعالیت‌های کانون بیشتر به صورت مجازی برگزار شده است، ادامه داد: در مجموع ۲ هزار کودک و نوجوان در سطح استان به صورت آنلاین در فعالیت‌های کانون شرکت می‌کنند.

وی گفت: در ۲ بخش عمومی و تخصصی، فعالیت‌های کانون دسته بندی شده و اطلاع رسانی لازم نیز برای کودکان و نوجوانان استان صورت گرفته است.

شیخی افزود: فعالیت‌های عمومی شامل هشت بخش آموزش و ترویج قصه گویی، کتابخوانی، نقد و معرفی کتاب، پخش و نقد فیلم، نشریه نگاری الکترونیکی، شناخت اقوام، مشاغل و مفاخر، وقایع و سرزمین، آشنایی با قرآن و احادیث و بحث آزاد است.

وی اضافه کرد: فعالیت‌های تخصصی نیز در قالب کارگاه برگزار می‌شود که کارگاه حال خوش زندگی، فلسفه برای کودکان، اوریگامی، کاردستی، عروسک سازی، زیست شناسی، نجوم و آموزش شطرنج از جمله آنها است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: اجرای مهرواره کشوری با عنوان فرهنگ مهر و شادی، مسابقه عکاسی سلفی با موبایل از بهترین لبخند نقاشی شده با ماسک، برگزاری کارگاه‌های مشترک با ادارات و شرکت‌هایی همچون آب منطقه‌ای، گاز، توزیع برق و محیط زیست و برگزاری جلسات مختلف با کودکان و نوجوانان و اولیای آنها به صورت وبینارهای آموزشی، از جمله دیگر برنامه‌های این کانون در سطح استان است.

وی اضافه کرد: انجمن‌های ادبی شامل شامل شعر و داستان، هنری شامل عکاسی، سرود و هنرهایی نمایشی و فرهنگی شامل قصه گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان فعال هستند که در حال حاضر برنامه‌های آنها به صورت مجازی برگزار می‌شود.

شیخی ادامه داد: هم اکنون اکثر شهرهای کردستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و امکان برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری فراهم نیست اما آمادگی داریم که اگر وضعیت کرونا در شهرهای استان به زرد و آبی برسد کلاس‌ها را به صورت حضوری برگزار کنیم.

وی یادآور شد: کودکان و نوجوانان کردستانی برای ثبت نام و شرکت در کلاس‌ها و کارگاه‌های مجازی می توانند به سایت https://kurdestan.kpf.ir مراجعه کنند.

۲۱ مرکز فرهنگی و هنری ثابت و چهار کتابخانه سیار روستایی به کودکان و نوجوانان استان کردستان خدمات‌رسانی می‌کنند. در حال حاضر ۴۱ هزار کودک و نوجوان در سطح استان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha