هنرستان‌های هنرهای زیبا موجب شکوفایی خلاقیت دانش آموزان می‌شوند

قزوین- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه هنرستان‌های هنرهای زیبا موجب شکوفایی استعداد و خلاقیت دانش آموزان می‌شوند،گفت: هنرستان هنرهای زیبا به منظور تربیت هنرمندان خلاق، متعهد و کارآمد برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز جامعه در رشته های هنری در مقطع متوسطه تاسیس شده‌اند.

به گزارش ایرنا، حسنعلی اصغری روز شنبه در مراسم افتتاح نخستین هنرستان هنرهای زیبای پسرانه در قزوین افزود: هدف از راه اندازی این هنرستان، تربیت هنرمندانی در تراز انقلاب اسلامی، ارتقای سطح فرهنگ عمومی، شناسایی هنرمندان و آموزش استاندارد و حرفه‌ای است.

وی با بیان اینکه هنر بهترین ابزار برای نهادینه کردن ارزش‌های انسانی است، اظهار داشت: ضروری است، هنر از جایگاهی مستقل و ویژه در آموزش مدارس برخوردار شود.

اصغری با اشاره به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، افزود: هنر ابزاری مناسب برای تحقق بهتر ساحت‌های شش گانه در سند تحول بنیادین به شمار می رود.

وی تصریح کرد: محور اصلی در این بسته تحولی دانش آموزان هستند و زمینه‌های متنوعی برای مشارکت همه‌جانبه و نقش‌پذیری آنان طراحی‌ شده و به مرحله اجرا درآمده است.

اصغری اضافه کرد: هنرستان هنرهای زیبا با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ویژه دختران سال تحصیلی گذشته در قزوین راه اندازی شد که با توجه به استقبال خوب خانواده‌ها و هنرمندان، تاسیس هنرستان پسرانه هنرهای زیبا نیز امسال در دستور کار قرار گرفت.

این مسوول افزود: مهم‌ترین رسالت آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده که توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و هنری از جمله موضوعات مهم این سند است و راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا جهت پرورش هنرمندان متخصص نیز در همین راستا صورت گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۱۴ واحد آموزشی فنی حرفه‌ای و کار و دانش در استان قزوین، افزود: سهم تحصیل دانش آموزان در هنرستان‌های قزوین بالاتر از میانگین کشوری است و قزوین در این زمینه جزو استان‌های برتر کشور به شمار می رود.

هنرستان‌های هنرهای زیبا موجب شکوفایی خلاقیت دانش آموزان می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین همچنین با تاکید بر توسعه کمی و کیفی هنرستان‌های هنرهای زیبا، اظهار امیدواری کرد با همکاری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین سازمان برنامه و بودجه و استانداری، این موضوع امسال محقق شود.

وی یاد آور شد: دانش آموزانی که پایه نهم را به پایان رسانده اند و در سال تحصیلی جدید در پایه دهم تحصیل می‌کنند براساس فرم هدایت تحصیلی، امکان ثبت نام در هنرستان ها را دارند.

استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha