۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۷:۱۶
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 84481662
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور:۲هزارو ۶۰۰ دانشجو شهید شده اند

بوشهر- ایرنا- رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور گفت: از مجموع ۲ هزار و ۶۰۰ دانشجوی شهید ۷۰ نفر از آنان از شهدای دانشگاه پیام نور هستند که بیشتر مربوط به شهدای حرم و مربوط به دهه چهارم انقلاب هستند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمود نبوی روز پنجشنبه در کنگره شهدای دانشجویی دانشگاه پیام نور استان بوشهر افزود: دفاع مقدس دستاوردهای ارزشمند و بی بدیلی برای ایران اسلامی به ارمغان آورده که این دستاوردها در حوزه‌های مختلف متبلور شده است و رسالت همه به خصوص اساتید دانشگاهی را سنگین می‌کند.

وی بیان کرد: جمعی از جوانان این سرزمین برای حفظ انقلاب اسلامی از جان خود گذشتند و عده‌ای نیز با شهامت و ایثارگری بخشی از بدن خود را فدا کردند و امروز بعنوان جانباز و شهید زنده از آنها یاد می‌شود.

نبوی ادامه داد: تقویت اعتماد به نفس و خودباوری در بین جوانان، رشد باورهای دینی و مدیریت دفاع مقدس با تکیه بر باورهای دینی از دیگر دستاوردهای ارزشمند دوران دفاع مقدس است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور افزود: اگر امروز در دانشگاه‌ها کارهای فرهنگی و علمی مبتنی بر فرهنگ ایثار و شهادت انجام شود به طور یقین به پیروزی مضاعفی در این نهاد رسیده ایم.

نبوی یادآورشد: در دوران هشت سال دفاع  مقدس شکوفایی استعداد و خلاقیت جوانان این سرزمین را به خوبی شاهد بودیم  و امروز نیز کشور به همان روحیه نیاز دارد.

دانشگاه پیام نور برای دانشجویان خانواده های شاهد وایثارگر برنامه‌هایی ویژه دارد

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور گفت: این دانشگاه برای دانشجویان خانواده‌های شاهد وایثارگر برنامه‌های ویژه ای دارد که با حمایت دستگاه‌های مسئول در دانشگاه اجرایی می‌شود.

محمد هادی امین ناجی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس یادآور نیک مردی و جوانمردی‌ها است که یادآوری آن روزها  وظیفه‌ای همگانی و همه زمانی است افزود: برگزاری کنگره شهدای دانشجویی دانشگاه پیام نور نیز در همین راستا است.

وی بیان کرد: از ویژگی‌های بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ روز دفاع از ایران و اسلام نهادینه کردن ایمان در همگان بوده و هر سال در گرامی‌داشت چنین ایامی باید با یاد شهیدان که نماینده و نمایانگر رشادت و دلیرمردی هستند اهتمام و عزمی جدی داشته باشیم.

امین ناجی ادامه داد: در دانشگاه پیام نور با گستره ملی و بین المللی رویدادهای مهم و متعدد فرهنگی، قرآنی، مذهبی، هنری و ایثارگری برگزار می‌شود که یکی از آنها کنگره شهدای دانشگاه پیام نور است.

وی یادآورشد: دانشگاه پیام نور بعد دفاع مقدس آغاز به کار کرده اما هیچگاه خود را جدا از ارزش‌های ایثارگری و شهادت ندانسته است.

امین ناجی گفت: دانشگاه پیام نور در این راستا پذیرای هفت هزار و ۹۸۰ دانشجو از خانواده شهدا و ایثارگر است که باید مورد حمایت ویژه باشند و با هدف تقویت بنیه علمی آنها همگان براساس ظرفیت و توان خود کوشا باشیم.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha