سفر رئیس جمهوری ویتنام به کوبا همزمان با اوج گیری کرونا در شرق آسیا

تهران - ایرنا - "نیوئن شوان فوک"رئیس جمهوری ویتنام که کشورش درگیر همه گیری کروناست، راهی کوبا شده تا از آن کشور واکسن کرونا تهیه کند.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری افه اسپانیا، در جریان این سفر توافق فروش واکسن کوبایی به ویتنام به میزان 5 میلیون دز به امضا رسید.
ساعاتی پس از سفر رئیس جمهوری ویتنام به کوبا و ملاقاتی رسمی با سران این کشور، مجوز استفاده اضطراری واکسن کوبایی در ویتنام از سوی وزارت بهداشت این کشور آسیایی تایید شد. واکسن «اَبدالا» هشتمین واکسن کرونای تایید شده برای استفاده در این کشور می باشد.

در پی وخامت اوضاع گسترش همه گیری ویروس کرونا و مبارزه با این ویروس در کشورهای جنوب شرق آسیا مقامات دولتی ویتنام از صدور مجوز برای واکسن کوبایی کرونا خبر دادند.  

ویتنام ۶۶۷ هزار و ۶۵۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا و ۱۶ هزار و ۶۳۷ مرگ و میر ناشی از این ویروس ثبت کرده و از اواخر آوریل با بیشترین میزان ابتلا به ویروس جهش یافته دلتا مواجه شده است.  

ماه گذشته این وزارتخانه گفت، کوبا مقدار زیادی واکسن  «اَبدالا» برای ویتنام تامین خواهد کرد و تکنولوژی تولید آن را نیز تا آخر سال در اختیار این کشور قرار می دهد.  

کوبا با تکیه بر فناوری و تخصص دانشمندان خود، تاکنون چهار واکسن را تولید کرده است. واکسن سوبرانا ۲ نیز پس از طی موفقیت آمیز مراحل کارآزمایی بالینی در هاوانا و چند کشور دیگر از جمله ایران، دیگر واکسن کوبایی با اثربخشی بالاست. این واکسن در ایران با نام پاستوکوک تولید می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha