بی‌توجهی به تنبلی چشم در کودکان به بیماری دائمی در آنان تبدیل می‌شود

زنجان - ایرنا - رییس اداره بهزیستی شهرستان خرمدره گفت: یکی از بیماری‌هایی که اغلب افراد به خصوص کودکان را درگیر خود می کند، تنبلی چشم است که باید در همان دوران اولیه جدی گرفته شود چرا که ممکن است در ادامه به یک بیماری دائمی در افراد و حتی کودکان تبدیل شود.

شهرام رجبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده برنامه غربالگری بینایی بین کودکان گروه سنی سه تا ۶ سال در شهرستان خرمدره و روستاهای این شهرستان در حال اجرا است که این برنامه پیشتر توسط مهدهای کودک مراکز مثبت زندگی انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه از ورود کودکان و یا والدین دارای علایم مشکوک به کرونا به مراکز غربالگری جلوگیری می شود، اضافه کرد: طی سال گذشته ۳ هزارو ۷۵۰  کودک توسط غربالگران بینایی معاینه شده اند و اقدامات لازم انجام گرفت.

به گفته رجبی، تاکنون ۲۵۱ کودک غربال شده اند که از این تعداد ۱۱ کودک مشکوک به اوپتومتریست ارجاع و از این تعداد به سه کودک عینک تجویز شده است.

این مسوول ادامه داد: برای اقشار محروم و نیازمند نیز بسته‌های حمایتی برای تامین عینک و کمک هزینه جراحی از طرف سازمان بهزیستی در نظر گرفته شده که پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: شهرستان خرمدره دارای ۲ مرکز مثبت زندگی است که این مراکز تعداد ۴۴۷ پرونده توانبخشی و ۱۹۲ پرونده اجتماعی را تحت پوشش دارند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان خرمدره گفت: پراکندگی جغرافیایی مراکز مثبت زندگی طوری در نظر گرفته شده که در هر محله یک مرکز وجود داشته باشد، از این رو دسترسی خانواده‌ها به خدمات غربالگری اختلالات بینایی در کنار سایر خدمات بهزیستی تسهیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: والدین خرمدره ای نیز در خصوص علایم تب، لرز، سرفه، گلودرد، تنگی نفس و سایر علایم خود  و فرزند دلبند خود، یا سابقه تماس با بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا از مراجعه به پایگاه ها خودداری کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha