۲۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۵۸
کد خبر: 84475167
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۰۰۰ جانباز دفاع مقدس در تهران تجلیل می‌شوند

تهران-ایرنا- فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ با اشاره به تجلیل از شش هزار جانباز دفاع مقدس گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس یکهزار برنامه بهداشتی درمانی در تهران اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگارایرنا، سردار حسن حسن زاده روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهارداشت: در این هفته به درب منازل شش هزار جانباز دفاع مقدس مراجعه و با اهدای گل و لوح تقدیر از آنان تجلیل خواهد شد.

وی ادامه داد: فضاسازی محیطی و یکهزار برنامه بهداشتی درمانی در شهر تهران توسط پایگاه های بسیج نواحی از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ گفت: بعد از گذشت ۴۱ سال از آغاز دفاع مقدس، فرهنگ ایثارگری تمام اقشار جامعه در آن دوران به خارج از مرزها رفته و ایثار و مقاومت به عنوان یک الگو پذیرفته شده است.

وی با بیان اینکه امروز شیرینی و حلاوت پیروزی جبهه مقاومت به برکت خون شهدای دفاع مقدس است افزود: جبهه استکبار عاجز از کنترل این فرهنگ است و شاهد هستیم به برکت مقاومت جبهه استکبار چاره ای جز پذیرش افول خود ندارد.

سردار حسن زاده اظهارداشت: همه این دستاوردها به برکت خون  شهدای دفاع مقدس است و هرچه بیشتر پیش می رویم شاهد اقتدار و عزتمندی جبهه انقلاب و مقاومت هستیم و به موازات آن جبهه استکبار ضعیف تر شده و شکست های سریالی را تجربه می کند که نمونه آن تجربه شکست آمریکا در افغانستان است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های سپاه تهران بزرگ در هفته دفاع مقدس افزود: یکی از برنامه های مهم، انعقاد تفاهم‌نامه بین سپاه تهران و شهردار تهران بود که در آن تمام مسایل برای تشریک مساعی در هفته دفاع مقدس قید شده است و به تمام سلسله مراتب سپاه و شهرداری ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: در تهران بزرگ چهار رزم نمایش در چهار نقطه تهران داریم که بزرگترین رزم نمایش ما در بوستان ولایت در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار انجام می شود و صحنه های نزدیک به دفاع مقدس در آن بازسازی می شود و عملیات والفجر هشت نیز در دریاچه شهدای خلیج فارس بازسازی می شود.

سردار حسن زاده گفت: در بوستان ولایت مردم چند ساعت در شرایط دفاع مقدس قرار می گیرند و حضور در کانال کمیل با همان شرایط دفاع مقدس را تجربه می کنند و همچنین در بوستان آزادگان در مقبره شهدای دانشگاه امام حسین (ع) هم یک مجموعه رزم نمایش خواهیم داشت.

وی افزود: ۱۱۰ نقطه شناسایی شده است که با همکاری شهرداری و راهور در آنها برنامه های زنده سرود و تئاتر اجرا می شود و  نیز در اکثر این نقاط ایستگاه سلامت هم در غالب طرح شهید سلیمانی بر قرار است که شامل توزیع ماسک و الکل خواهد بود.

فرمانده سپاه تهران ادامه داد: بیش از ۱۰۰۰ یادواره شهدای مجازی و در فضای باز برگزار می شود که برخی از آنها نیز آغاز شده است و  همچنین ۱۰۰۰ برنامه تحت عنوان آبروی محله در جلوی درب منازل شهدا برگزار می شود.

وی اظهار داشت: در این هفته از چند عنوان کتاب رونمایی و همچنین علاوه بر این برنامه ها چند هزار برنامه محله محور اجرا خواهد شد، اما یکی از مهمترین این برنامه ها اجرای طرح شهید سلیمانی است که در این مرحله تمرکز روی واکسیناسیون است.

سردار حسن زاده بیان داشت: بنا داریم اجرای طرح شهید سلیمانی را به اوج برسانیم که آثار آن شامل کاهش مرگ و میر و بستری ها خواهد بود و نیز امیدواریم بتوانیم یکصد و دهمین رزمایش حیات بخش مقابله با کرونا را نیز در هفته دفاع مقدس برگزار کنیم.

فرمانده سپاه تهران افزود: تعداد قابل توجهی هم دستگاه اکسیژن ساز توسط بسیج و خیرین تهیه شده است که تعداد آن به دو هزار کپسول اکسیژن ‌ و ۲۵۰ دستگاه اکسیژن ساز رسیده است و بنا داریم این تعداد را به ۱۰ هزار کپسول و ۱۰۰۰ دستگاه اکسیژن ساز برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: بنا داریم برنامه جاماندگان حسینی را در تهران با رعایت تمام شیوه نامه ها برگزار کنیم که فعلا در حال برگزاری جلسه برای برنامه ریزی چگونگی اجرای آن هستیم.

۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است و  از ۳۱ شهریور تا 6 مهر ادامه دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha