۲۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۳۸
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84475059
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفارت لیبی در دمشق بازگشایی می‌شود

۲۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۳۸
کد خبر: 84475059
سفارت لیبی در دمشق  بازگشایی می‌شود

تهران - ایرنا - وزارت خارجه و همکاری‌های بین‌المللی لیبی از بازگشایی سفارت این کشور در سوریه پس از گذشت بیش از ۸ سال خبر داد.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری «اثر پرس» سوریه امروز (شنبه) به نقل از وزارت امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی لیبی گزارش داد که کمیته مربوط به ارزیابی و رسیدگی به شرایط سفارت لیبی در دمشق کار خود را به پایان رسانده و زمینه فعالیت برای انجام وظیفه نمایندگی این کشور در پایتخت سوریه را هموار کرده است.  

این اقدام به عنوان بخشی از برنامه این وزارتخانه برای پایان دادن به اختلافات در سفارتخانه‌های لیبی که شاهد درگیری در کار دیپلماتیک و اختلاف بر سر تعیین سفیران و دیپلمات‌ها بین دولت موقت لیبی که شرق لیبی را تحت کنترل داشت و دولت همبستگی (وفاق) ملی لیبی قبل از تشکیل دولت وحدت ملی بودند، می‌باشد.  

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه و همکاری‌های بین المللی در فیسبوک، برنامه وزارت امور خارجه لیبی با هدف متحد کردن کار سفارتخانه‌ها زیر چتر دولت وحدت ملی و نظارت وزارت امور خارجه و همکاری‌های بین المللی این کشور انجام می‌شود.  

سفارت لیبی در سوریه پس از سالها تعطیلی در سوم مارس ۲۰۲۰ در دمشق افتتاح و بازگشت دیپلمات‌های دو کشور نیز آغاز شد، اما در همان زمان دولت وفاق ملی لیبی (مستقر در طرابلس در غرب این کشور) که به ترکیه نزدیک است، بازگشایی سفارت لیبی در دمشق و تحویل آن به دولت وابسته به ژنرال «خلیفه حفتر» را محکوم کرد و از همان زمان دوباره این مساله با مشکل مواجه شد.

افتتاح سفارت لیبی در دمشق در آن زمان پس از امضای تفاهم نامه دولت موقت لیبی با دولت سوریه برای بازگشایی مقر نمایندگی‌های دیپلماتیک و کنسولی در دو کشور انجام شد.  

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در آن زمان اعلام کرد که سفارت لیبی در دمشق با حضور یک هیات لیبیایی به «عبد الرحمن الأحیرش» ریاست معاون نخست وزیر دولت موقت و «عبد الهادی الحویج»   وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین المللی لیبی بازگشایی شد.  

سفارت لیبی در دمشق یکبار در سال ۲۰۱۲ بسته شد و از آن زمان تا سال ۲۰۲۰ لیبی هیچ نمایندگی دیپلماتیک در سوریه نداشت، ولی دوباره پس از افتتاح در سال ۲۰۲۰ بسته شده بود.   

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha