۲۴ شهریور ۱۴۰۰، ۲۲:۴۱
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 84472544
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کتاب "عشایر لر بختیاری و لرستان" منتشر شد

۲۴ شهریور ۱۴۰۰، ۲۲:۴۱
کد خبر: 84472544
کتاب "عشایر لر بختیاری و لرستان" منتشر شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: کتاب "عشایر لر بختیاری و لرستان" به قلم علیرضا فرزین منتشر شد.

به گزارش ایرنا سیدامین قاسمی روز چهارشنبه اعلام کرد: این کتاب با موضوعات کوچ و زندگی عشایر لر در ۳۹۵ صفحه بصورت عکس و نوشتار تالیف شده است و حاصل ۴۰ سال عکاسی و پژوهش علیرضا فرزین درباره زندگی عشایر است.

وی افزود: فرزین یکی از عکاسان مردم‌شناس است که نگاه فوق‌العاده‌ای در به تصویر کشیدن چهره انسان در متن زندگی دارد و هر عکسی از این کتاب، یک روایت مردم‌نگاری از زندگی عشایر لر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان عنوان کرد: در تالیف این کتاب علاوه بر روایت تصویری، بر هر عکس نیز شرحی مردم نگارانه و موجز نوشته شده و همچنین دکتر سکندر امان‌اللهی بهاروند در شناخت حوزه جغرافیای فرهنگی تاریخی لرستان و بختیاری توضیحات جامعی در این کتاب ارائه داده است.

قاسمی اظهار داشت: طبق نظر کارشناسان و صاحبنظران عرصه علوم جامعه‌شناسی و عکاسان مردم‌شناسی، تاکنون چنین کتابی در حوزه معرفی جامعه ایلی و عشایری لر منتشر نشده است.

وی گفت: این کتاب روایتی از عشایر لر بختیاری و لرستان است که از گذشته‌های دور تا امروز، در دامنه‌های زاگرس میانی واقع در جنوب باختری ایران زندگی می‌کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha