فرماندار درگز: طرح‌های راکد شهرستان در سفر استاندار احیا شد

مشهد- ایرنا- فرماندار درگز گفت: سفر استاندار خراسان رضوی به درگز در زمستان گذشته موجب احیای بیش از ۱۰ طرح راکد این شهرستان شد که این طرح‌ها اکنون در قالب مصوبات سفر به سرانجام رسیده است.

علی فراهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این قالب گازرسانی به بخشی از روستاهای بخش درونگر با ۳۱۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد و همچنین گازرسانی به روستاهای کهنه قلعه، جان آباد و بشارت، که در مسیر انتقال خطوط گاز قرار داشتند، به اتمام رسید.

وی گفت: در حال حاضر پیگیری برای اجرای طرح گلخانه ۱۰۰ هکتاری این شهرستان در جریان است که موضوع خارج شدن بخشی از این گلخانه از حریم شهر به عنوان یکی از مصوبات سفر استاندار مطرح شد که اکنون این روند با موفقیت به سرانجام رسیده است.

فرماندار درگز ادامه داد: تکمیل و بهره برداری از درمانگاه تامین اجتماعی درگز و همچنین تجهیز بیمارستان امام خمینی (ره) درگز به دستگاه اکسیژن ساز با ۳۳ میلیارد ریال اعتبار از دیگر مصوبات سفر معتمدیان، استاندار خراسان رضوی به این شهرستان بود.

فراهی به در حال ساخت بودن تنها کشتارگاه صنعتی شهرستان اشاره کرد و گفت: در ادامه کارگشایی استاندار در سفر به درگز تسهیلات ۳.۵ میلیارد ریالی به این مجموعه پرداخت شد و همچنین تسهیلات ۳۵ میلیارد ریالی بنیاد برکت برای این کشتارگاه آماده پرداخت شدن است.

وی به تکمیل و بهره برداری از آتش نشانی و پمپ بنزین شهر نوخندان اشاره و بیان کرد: در جریان سفر و بازدید معتمدیان از مرز لطف آباد درگز، مشکلات این پایانه مرزی بررسی و مرتفع شد، در حالی که در زمان سفر استاندار تردد تجاری از این پایانه با ترکمنستان روزانه ۲۰ دستگاه کامیون بود، اکنون این رقم به بیش از ۱۰۰ دستگاه کامیون و تریلی در روز رسیده است.

 فرماندار درگز گفت: در ادامه بازدید استاندار از مرز ریلی و جاده ای لطف آباد مقرر شد در هماهنگی با بخش‌های ذیربط، زیرساخت های لازم برای بهره گیری از ظرفیت ریلی موجود در این پایانه مرزی به منظور استفاده تجار و صادرکنندگان تامین گردد و اکنون  امکان صادرات کالا از طریق این مرز ریلی با استفاده از خطوط ریلی ترکمنستان به این کشور و سایر کشورهای آسیای مرکزی فراهم شده است.

فراهی همچنین از تکمیل تونل گلخندان در مسیر ترانزیتی لطف آباد- درگز خبر داد و گفت: با تاکید استاندار خراسان رضوی آسفالت تونل تکمیل شد اما روشنایی تونل که البته جز مصوبات سفر نبود همچنان باقی است که در صورت موافقت شورای ترافیک استان این تونل زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی ادامه داد: در قالب مصوبات سفر استاندار ۲۷ روستای درگز از پوشش کامل تلفن و اینترنت همراه برخوردار شدند و همچنین اعطای تسهیلات گازرسانی داخلی منازل به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اجرایی شد و اکنون جمعی از مددجویان این کمیته در شهرستان سردسیر درگز از گاز برخوردار شده اند.

نخستین سفر رسمی شهرستانی استاندار خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان، دیماه پارسال با همراهی مدیران کل استان به شهرستان درگز صورت گرفت که بر اساس اعلام معتمدیان در جلسه جمع بندی این سفر ۳۰ مصوبه داشت.

شهرستان کوهستانی درگز با ۷۴ هزار نفر جمعیت در ۲۵۴ کیلومتری شمال مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha