۱۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۰۵
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84466040
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزاران نفر از اهالی « درعا البلد » سوریه به این منطقه بازگشتند

تهران - ایرنا - هزاران نفر از اهالی « درعا البلد » که به دلیل حملات تروریست ها این منطقه را ترک کرده بودند به خانه هایشان بازگشتند.

به گزارش ایرنا خبرگزاری سوریه ( سانا ) روز جمعه از بازگشت هزاران نفر از اهالی « درعا البلد » به این منطقه خبر داد و افزود که پس از اجرایی شدن توافق « حل و فصل » بین افراد مسلح و ارتش سوریه و تحویل دادن سلاح این افراد به ارتش، یگان های ارتش تلاش هرچه بیشتر خود را برای استقرار امنیت در آن به کار گرفتند و هزاران شهروند سوری بازگشت به زادگاه خود را از سر گرفتند.  

بر اساس این گزارش، یگان های مهندسی ارتش سوریه همچنان به تلاش برای برداشتن موانع خاکی و بازگشایی مسیرهای منتهی به درعا البلد ادامه می دهد تا در اسرع وقت همه اهالی به منازل خود بازگردند. 

یگان های ارتش سوریه در چارچوب توافق « حل و فصل » حاصل شده بین ارتش و نیروهای مسلح « درعا البلد » روز چهارشنبه وارد این منطقه شدند و پرچم این کشور را فراز محل تعیین شده به عنوان مرکز « حل و فصل » در محله چهلم ( الاربعین ) منطقه برافراشتند. 

خبرنگار سانا گزارش داد که هزاران نفر از ساکنان درعا البلد پس از رسیدگی به وضعیت صدها شبه نظامی و خلع سلاح آنها توسط ارتش در چارچوب توافق « حل و فصل » با دهها اتومبیل و وسایل نقلیه عمومی و خصوصی از سمت « السرایا » وارد منطقه شدند و به خانه هایشان وارد شدند.

خبرنگار سانا اشاره کرد که پرچم سوریه بر روی ساختمان اداره پلیس « المنشیه » در محله العباسیه درعا البلد برافراشته شد که نشاندهنده فعال شدن مجدد این اداره و ارائه خدمات به شهروندان و رتق و فتق امور آنها است.

بر اساس این گزارش نیروهای ارتش سوریه همچنین پرچم این کشور را در منطقه ای در جاده السد به درعا بر افراشتند و همچنان به مهندسی برای بازسازی این زیرساخت های این منطقه ادامه می دهند.

پیشتر، گروه‌های تروریستی چندین بار توافقنامه آتش بس که دولت سوریه در چارچوب تلاش برای راه حل مسالمت آمیز ارائه کرده بود و خروج تروریست‌ها از منطقه، حل و فصل وضعیت افراد مسلح و تحت تعقیب، تحویل سلاح‌های مختلف سبک و متوسط، تثبیت نقاطی برای ارتش و بازگشت نهادهای دولتی و خدماتی برای ارائه خدمت به مردم منطقه را شامل می‌شود را نقض کرده بودند.  

دولت سوریه چندین هفته است که برای تثبیت امنیت و ثبات در استان درعا و اولویت دادن به راه حل‌های مسالمت آمیز به منظور حفظ جان شهروندان و زیرساخت‌ها و جلوگیری از به خطر افتادن جان مردم منطقه تلاش می‌کند.

ارتش سوریه سال ۲۰۱۸ در ادامه پیشروی‌های خود کنترل شهر درعا واقع در جنوب این کشور را در دست گرفت، اما به موجب توافق قبلی آتش بس برخی از عناصر مسلح و تروریستی در بخش‌هایی از این منطقه باقی ماندند.  

این دسته از عناصر مسلح و تروریستی پس از توافقات آتش‌بس قبلی که با میانجی‌گری روسیه حاصل شد، در مناطقی از درعا مستقر شدند و از آن پس کنترل خود بر مناطق تحت تسلط‌شان در شهر و استان درعا را حفظ کردند، ولی به توافقات منعقده پایبتد نماندند.   دولت سوریه برای بازپس‌ گیری مناطق تحت تسلط عناصر تروریستی در استان درعا در اواخر ماه جولای، بار دیگر با آن‌ها درگیر شد و سرانجام این درگیری‌ها پس از یک ماه به توافق آتش بس دیگر میان ارتش سوریه و تروریست ها با میانجی گری روسیه منجر شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha