۱۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۴۶
کد خبرنگار: 1245
کد خبر: 84465519
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشته شدن ۷ نظامی سوری در انفجار بمب کنار جاده ای  

۱۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۴۶
کد خبر: 84465519
کشته شدن ۷ نظامی سوری در انفجار بمب کنار جاده ای  

تهران – ایرنا – هفت سرباز سوری در انفجار یک بسته انفجاری در مسیر خودرو نظامی ارتش این کشور در «درعا» کشته شدند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، خبرگزاری «نووستی» روسیه اعلام کرد که بر اثر انفجار بمب در مسیر حرکت یک دستگاه خودرو در حومه درعا هفت نظامی سوری کشته و سه نفر نفر دیگر زخمی شدند.

یک منبع امنیتی به این خبرگزاری گفته است که این بمب در مسیر حرکت نظامیان سوری در جاده روستاهای «نافعة» و «عین ذکر» واقع در حومه درعا کار گذاشته شده بود.

ارتش سوریه پیشتر با همراهی پلیس نظامی روسیه وارد منطقه «درعا البلاد» واقع در جنوب این کشور شده بود و عملیات شانه زدن و بازرسی خانه ها را آغاز کرد ، چند روز پس از توافق دولت با شبه نظامیان تعدادی از آنها از شهر خارج شدند.

این بمب در شرایطی منفجر شد که ارتش سوریه روز چهارشنبه برای اجرای بندهای توافق آتش‌بس وارد محله‌های شهر درعا واقع در جنوب این کشور شده بود.

نیروهای ارتش سوریه پس از ورود به این مناطق با برافراشتن پرچم های سوریه بر فراز ساختمان های دولتی عملیات پاکسازی این مناطق از نیروهای تروریستی را آغاز کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز چهارشنیه اعلام کرد که نیروهای ارتش برای حصول اطمینان از خالی بودن «درعا البلد» از سلاح و تجهیزات نظامی عناصر مسلح، صبح امروز وارد این محله که در جنوب سوریه واقع است، شدند.

در گزارش سانا آمده که یگان‌های ارتش سوریه و نیروهای دستگاه‌های امنیتی پس از ورود به محله «درعا البلد»، پرچم سوریه را به اهتزاز درآورده‌ و شروع به بازرسی خانه ها کرده‌اند.

منابع سوری گزارش دادند که نیروهای ارتش این کشور پس از کسب اطمینان از خالی بودن محله درعا البلد از افراد مسلح،  در چارچوب توافق حل و فصل که توسط دولت دمشق پیشنهاد شد، اقدام خواهند کرد.

خبرنگار نظامی سانا در این باره اعلام کرده که «در چارچوب توافق حل و فصل ارائه شده توسط دولت، واحدهای ارتش سوریه و مقامات ذیربط وارد منطقه درعا البلد شدند و پرچم کشور را در آن منطقه برافراشتند و در حال تثبیت نقاطی برای ارتش و پاکسازی منطقه هستند تا این منطقه خالی از تروریست ها اعلام شود.

پیشتر، گروه‌های تروریستی چندین بار توافقنامه آتش بس که دولت سوریه در چارچوب تلاش برای راه حل مسالمت آمیز ارائه کرده بود که شامل خروج تروریست‌ها از منطقه، حل و فصل وضعیت افراد مسلح و تحت تعقیب، تحویل سلاح‌های مختلف سبک و متوسط، تثبیت نقاطی برای ارتش و بازگشت نهادهای دولتی و خدماتی برای ارائه خدمت به مردم منطقه را شامل می‌شود را نقض کرده بودند.  

دولت سوریه چندین هفته است که برای تثبیت امنیت و ثبات در استان درعا و اولویت دادن به راه حل‌های مسالمت آمیز به منظور حفظ جان شهروندان و زیرساخت‌ها و جلوگیری از به خطر افتادن جان مردم منطقه تلاش می‌کند.

ارتش سوریه سال ۲۰۱۸ در ادامه پیشروی‌های خود کنترل شهر درعا واقع در جنوب این کشور را در دست گرفت، اما به موجب توافق قبلی آتش بس برخی از عناصر مسلح و تروریستی در بخش‌هایی از این منطقه باقی ماندند.  

این دسته از عناصر مسلح و تروریستی پس از توافقات آتش‌بس قبلی که با میانجی‌گری روسیه حاصل شد، در مناطقی از درعا مستقر شدند و از آن پس کنترل خود بر مناطق تحت تسلط‌شان در شهر و استان درعا را حفظ کردند، ولی به توافقات منعقده پایبتد نماندند.   

دولت سوریه برای بازپس‌ گیری مناطق تحت تسلط عناصر تروریستی در استان درعا در اواخر ماه جولای، بار دیگر با آن‌ها درگیر شد و سرانجام این درگیری‌ها پس از یک ماه به توافق آتش بس دیگر میان ارتش سوریه و تروریست ها با میانجی گری روسیه منجر شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha