نماینده یزد در مجلس: محرومیت‌زدایی محور کانون‌های رضوی باشد

یزد- ایرنا- نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی گفت: محرومیت‌زدایی و توجه به امور فرهنگی باید یکی از محور فعالیت کانون‌های خدمت رضوی در استان باشد.

به گزارش ایرنا، محمدصالح جوکار روز پنجشنبه در نشست معاونان و مسئولان کانون‌های خدمت رضوی استان یزد بر ضرورت توسعه فرهنگ رضوی اشاره کرد و افزود: اگر خدمتی به مردم در هر منطقه‌ای انجام شود و نام امام رضا(ع) بر آن نقش ببندد آثار بزرگی دارد که در زندگی یکایک خادمان رضوی هم وجود دارد.

وی با قدردانی از تلاش مردم و مسئولان استان در رسیدگی به مشکل مردم و حل و فصل امور ادامه داد: از این‌که فعالیت نمایندگی آستان قدس رضوی در استان  گسترش یافته و کانون‌های خادمیاری در مساجد و محله ها  شکل گرفته مایه توفیق است.

این نماینده استان یزد در مجلس یازدهم با بیان اینکه خدمت در آستان امام رضا(ع) افتخار بزرگی است که در آن حکمت و عزت بسیاری نهفته است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری آنچه از خوبی در وجود ایشان تجلی پیدا کرده یکی از افتخارهای خود را خادمی این امام همام (ع) می‌داند و این نشان از جایگاه خدمت به امام رضا(ع) است.

به گفته جوکار هر فردی در راستای ترویج فرهنگ رضوی تلاش و فعالیت می‌کند مورد شفاعت آن حضرت قرار گرفته و برکت و رحمت خداوند در زندگی او فراوان می‌شود و خدمت به محرومان یکی از اصلی‌ترین رویکردهای برنامه‌های رضوی در کشور و استان است .

وی اظهار کرد: امروز مردم به خوبی حس می‌کنند که سایه امام رضا(ع) بر سرآنها قرار دارد و افرادی که توفیق خدمت به عنوان خادمیاران رضوی دارند باید قدر این نعمت را بدانند و به آن افتخار کنند.

تاکنون بر اساس مقررات و ضوابط تعیین شده هشت هزار و ۵۰۰ خادمیار رضوی در۱۱ شهرستان استان یزد  سازماندهی شده‌اند.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha