۱۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۲۵
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 84465511
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 روسیه وآمریکا درباره ثبات راهبردی در پایان ماه سپتامبر مذاکره می کنند

مسکو - ایرنا - سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مقدمات برای دور جدید مذاکرات روسیه و آمریکا درباره ثبات راهبردی در پایان سپتامبر جاری فراهم می شود.

به گزارش ایرنا، ریابکوف که مذاکره کننده ارشد هسته ای و موشکی روسیه است روز پنجشنبه به ریانووستی گفت: دیدار با طرف آمریکایی برای گفت و گو درخصوص مسائل ثبات راهبردی اواخر ماه سپتامبر در ژنو برگزار خواهد شد. 

وی افزود: پیش از آن رایزنی در ژنو، تماس های کاری در فرمت مجازی برگزار خواهد شد. 

 دور قبلی رایزنی های روسیه و آمریکا درباره ثبات راهبردی با وجود اختلافات اساسی دو کشور در مسائل هسته ای و موشکی روز ۲۷ مرداد ماه در وین برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این رایزنی ها برای بررسی مسائل ثبات راهبردی شامل موشکی و هسته ای و کنترل تسلیحات در این عرصه ها در سطح بین المللی برگزار شد و سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد هسته ای و موشکی این کشور و «مارشال بیلینگزلی» فرستاده ویژه دونالد ترامپ در امور کنترل سلاح سرپرستی هیات های دو کشور را برعهده دشتند.

«کریستوفر فورد» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور امنیت بین‌الملل و عدم اشاعه به تازگی با متهم کردن روسیه به آزمایش سلاحی در فضا گفت که واشنگتن امیدوار است مسکو هنجارهای رفتار مسوولانه در فضا را ترویج کند و خواستار ثبات، پیش‌بینی‌پذیری و ابزارهای مدیریت بحران بیشتری شد.

وزارت امور خارجه روسیه نیز در بیانیه ای با رد ادعاهای ضدروسی آمریکا و انگلیس اعلام کرد که آزمایش فضایی روسیه هیچ تهدیدی در برنداشت و مطابق قوانین بین المللی صورت گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha