بیش از ۳۰ درصد مدارس لرستان ایمن نیستند

تهران - ایرنا - نماینده مردم خرم آباد و چگنی گفت: بیش از ۳۰ درصد مدارس لرستان در ناایمنی کامل به سر می‌برند که در این خصوص اقدام عاجل مسوولان عالی کشور را خواستاریم

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «مرتضی محمودوند» در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستور خود گفت: در چشم انداز ۱۴۰۴ ایران از نظر اقتصادی، علمی و فناوری باید در جایگاه اول منطقه قرار گرفته و الهام بخش در جهان اسلام و دارای تعامل سازنده و موثر در روابط بین الملل باشد.آیا برای رسیدن به این چشم انداز ارزیابی و برنامه‌ریزی لازم انجام شده است؟

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس با اشاره به شیوع کرونا در کشور گفت: ناکارآمدی مدیران به ظاهر مدیر سبب شد مرزهای بی‌تدبیری و یأس جابجا شود که یکی از بی‌تدبیری‌ ها عدم حضور مقام اول اجرایی کشور در میدان و میان مردم بود و در شرایط بحرانی این فرصت طلایی از دست رفت.

وی با اشاره به اخبار منتشر شده درباره پایان نارسایی‌های توزیع برق در کشور گفت: لرستان حتی با نداشتن صنایع مهم، همچنان مظلومانه با معضل قطع مکرر برق دست و پنجه نرم می‌کند که این مهم در شأن مدیریت ستادی وزارت نیرو نبوده و حتما رفع سریع این مشکل باید در دستور کار قرار گیرد.

محمودوند با بیان اینکه  آموزه‌های دینی و  قانون اساسی هرگونه بی‌عدالتی در تقسیم آب‌های بالادستی را نهی می‌کند، عنوان کرد: در سفر رییس جمهوری به لرستان، قول پیگیری و استقرار عدالت داده شد و مردم لرستان منتظر احقاق حقوق حقه خود و جبران بی‌عدالتی آشکار هستند. یکی از راه‌های رسیدن به این مهم، استفاده از مدیران ارشد ستادی و استانی بوده که دلبستگی قومی و محلی به این منطقه باران خیز آبی داشته باشند.

 عضو مجمع نمایندگان استان لرستان ادامه داد:  بیش از ۳۰ درصد مدارس لرستان در ناایمنی کامل به سر می‌برند که در این خصوص اقدام عاجل مسوولان عالی کشور را خواستاریم و کوتاهی در آن خسارات جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت. همچنین دختران دانش آموز مظلوم کردستان و سیستان و بلوچستان در آتش بی‌تدبیری سوختند و متأسفانه هیچ پاسخگویی وجود نداشت و هیچ صاحب منصبی مؤاخذه نشد.

وی با اشاره به مدرسه‌های کپری و کانکسی در لرستان و نداشتن حداقل تبلت برای دانش آموزان مناطق لرستان افزود: متأسفانه حدود ۴۸۰ مدرسه استان لرستان اصلا به اینترنت دسترسی ندارد و این استان در تمام مؤلفه‌های خدمت رسانی مقام اول بدبختی را دارد.

محمودوند با بیان اینکه لرستان در ترک تحصیل دانش آموزان به مقام سوم رسیده است، گفت: این جایگاه در حالی بدست آمده که مردمانش از نان شب خود می‌زنند اما از هزینه تحصیل فرزندان نمی‌زنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: افراط و تفریط در هر کاری مذموم است و این موضوع در فرهنگ و هنر هم پذیرفتنی نیست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha