زاکانی در قامت شهردار به صحن شورای شهر می‌آید

تهران - ایرنا- علیرضا زاکانی شهردار تهران برای نخستین بار پس از انتصاب رسمی‌اش از سوی وزیر کشور، امروز (یکشنبه) در نهمین جلسه شورای شهر پایتخت حاضر می‌شود.

به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز (۱۴ شهریور) در نهمین جلسه علنی خود میزبان «علیرضا زاکانی» شهردار تهران هستند.

همچنین اعضای شورای شهر، در این جلسه، یک نفر از اعضای شورا را برای عضویت در هیات حل اختلاف موضوع ماده سی و هشتم آیین نامه معاملات شهرداری تهران انتخاب می‌ کنند.

سپس یک نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران برای عضویت در هر یک از شعبه های اول و دوم کمیسیون ماده ۷۷ قانون شهرداری انتخاب می‌شود.

ماده ۳۸ آئین‌نامه معاملات شهرداری تهران اشعار می دارد اختلافات ناشی از معاملات موضوع این آئین نامه که بین طرفین ایجاد می شود در هیاتی مرکب از نماینده شهرداری به انتخاب شهردار تهران و نماینده انجمن (شورای) شهر مطرح می شود و هیات مذکور می تواند با طرف قرار داد توافق کند. این توافق برای طرفین قابل اجرا و غیر قابل اعتراض خواهد بود و در صورتیکه اختلاف رفع نشود هر یک از طرفین می توانند به دادگاه صلاحیتدار مراجعه کنند.

همچنین بر اساس ماده هفتاد و هفتم قانون شهرداری و اصلاحات بعدی آن که رفع هر گونه اختلاف بین مؤدی و شهرداری در مورد عوارض را به کمیسیونی مرکب از نمایندگان وزارت کشور، وزارت دادگستری و انجمن شهر ( شورای شهر) ارجاع می دهد، کمیسیون ماده ۷۷ تشکیل شده است.

در ادامه نشست امروز، ۲ نفر از اعضای شورا برای عضویت در هیات بدوی رسیدگی به کفالت نظام وظیفه موضوع ماده بیست و چهارم قانون خدمت وظیفه عمومی انتخاب خواهند شد.

هیات بدوی رسیدگی به کفالت نظام وظیفه بر اساس ماده بیست و چهارم قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب ۱۳۶۳/۷/۲۹ برای ارائه رای به وضع مشمولانی که ادعای تکفل نمایند، شکل گرفته است.

به گزارش ایرنا، دکتر احمد وحیدی وزیر کشور حکم انتصاب پانزدهمین شهردار تهران بدون احتساب سرپرستان و با احتساب آنها بیست و سومین شهردار پس از پیروزی انقلاب اسلامی را صادر کرد تا علیرضا زاکانی از این پس بر کرسی مدیریت پایتخت در خیابان بهشت تکیه بزند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha