محرومیت زدایی از روستاهای استان قزوین در اولویت قرار گیرد

قزوین-ایرنا-نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت:محرومیت زدایی از روستاهای استان،خدمت محوری و برطرف کردن مشکلات روستاهای استان قزوین باید در اولویت کاری مدیران و مسوولان دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

لطف الله سیاهکلی مرادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توجه به توسعه روستاها و ایجاد عدالت اجتماعی یکی از مهمترین دغدغه های مجلس دوازدهم بوده و تاکنون برنامه ها و طرح های خوبی در این زمینه تصویب و ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: متاسفانه در بسیاری از روستاهای استان قزوین، مردم از ابتدایی ترین حقوق خود محروم هستند که حل و رفع آنها نیازمند عزم جدی مدیران و مسوولان دستگاه های اجرایی استان است.  
سیاهکلی مرادی تصریح کرد: به عنوان مثال روستای حمید آباد از توابع شهرستان قزوین برای تخصیص سهمیه آب و استفاده از طرح آبیاری نوین در ۳۰۰ هکتار از زمین های پایین کانال مطالبه دارند که باید مورد توجه مدیران و مسوولان امر واقع شود.
وی همچنین با اشاره به تخصیص بودجه از منابع ملی برای حل مشکلات برخی از روستاها، افزود: در نیمه دوم هر سال بودجه سال آینده تعیین و برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود و در این مدت بخشدارها موظف به ارائه مشکلات و معضلات روستاها به فرمانداران هستند.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی درباره کمک به ساخت مسکن برای افراد بی بضاعت در روستاها اظهار داشت: روستاییان می توانند ۱۰۰ میلیون تومان وام کم بهره جهت ساخت مسکن دریافت کنند و علاوه بر آن افرادی که توان مالی هم ندارند می توانند مبلغ ۳۰ میلیون وام بلاعوض بگیرند.
سیاهکالی اضافه کرد: امیدواریم با این اقدامات بتوانیم بخشی از مشکلات روستاییان عزیز را مرتفع کرده و برای محرومیت زدایی و خدمت به مردم شریف روستاهای استان گام برداریم.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha