۲۳۰ هکتار زمین در شهرک های صنعتی قزوین آماده سازی شد

قزوین - ایرنا - معاون برنامه ریزی شرکت شهرک های صنعتی قزوین گفت: ۲۳۰ هکتار زمین امسال در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان برای استقرار صنایع کوچک و متوسط آماده سازی شده است.

کاظم رضا قلیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آماده سازی اراضی در شهرک ها و نواحی صنعتی شامل طراحی و زون بندی استقرار صنایع، تسطیح اراضی، ایجاد تاسیسات زیربنایی شامل شبکه آب، برق و گاز، آسفالت کشی خیابان ها و معابر و جدول گذاری، ایجاد شبکه روشنایی و فضای سبز است.

وی اظهار داشت: بیشترین میزان آماده سازی اراضی در شهرک های صنعتی استان مربوط به مناطق کم برخوردار بوده و به شهرک های صنعتی خرمدشت تاکستان، کوهین قزوین و حکیمیه و ناحیه صنعتی شال در بوئین زهرا اختصاص داشته است.

عضو هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی قزوین با اشاره به گسترش توان عملیاتی این شرکت در آماده سازی اراضی تعیین شده در شهرک ها و نواحی صنعتی استان برای استقرار صنایع،گفت: چهار سال قبل سالانه ۷۰ هکتار آماده سازی اراضی در دستور کار داشت که این رقم به ۲۳۰ هکتار افزایش یافته که نشان از استقبال بالای سرمایه گذاران برای حضور در شهرک های صنعتی قزوین را می رساند.

این مسوول گفت: شرکت شهرک های صنعتی قزوین به منظور پذیرش سرمایه گذاران سالانه قادر به آماده سازی بیش از ۲۰۰ هکتار از اراضی مصوب در شهرک ها و نواحی صنعتی است.

رضاقلیان با بیان اینکه شهرک های صنعتی هزینه های سرمایه گذاران بخش صنعت را کاهش داده است،اظهار داشت: زمین ارزان قیمت دارای امکانات و زیرساخت ها علاوه بر مشوق های مالیاتی و تقسیط در هزینه زمین از جمله مزایای حضور سرمایه گذاران در شهرک ها و نواحی صنعتی به شمار می رود که با اعتبارات دولتی آماده سازی می شوند.

استان قزوین علاوه بر یک شهر صنعتی دارای ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha