۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ۲۱:۰۳
کد خبر: 84457189
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آلودگی، طول عمر ۴۰ درصد هندی‌ها را تا ۹ سال کاهش می‌دهد

دهلی‌نو- ایرنا- بر اساس گزارشی که یک گروه تحقیقاتی آمریکایی روز چهارشنبه منتشر کرد، آلودگی هوا به احتمال زیاد طول عمر حدود ۴۰ درصد هندی‌ها را بیش از ۹ سال کاهش می‌دهد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از "رویترز"، براساس گزارش تهیه شده توسط موسسه سیاست‌های انرژی در دانشگاه شیکاگو، بیش از ۴۸۰ میلیون نفر که در گستره وسیعی از مناطق مرکزی، شرقی و شمالی هند، از جمله در دهلی نو پایتخت این کشور زندگی می‌کنند، همه ساله در معرض سطح قابل توجهی از آلودگی هوا قرار می‌گیرند.  
این موسسه گفت: آلودگی هند در طول زمان به مناطق وسیع‌تری گسترش یافته است. به عنوان مثال، کیفیت هوا در ایالت ماهاراشترا واقع در غرب و ایالت مرکزی مادیا پرادش به میزان قابل توجهی بدتر شده است.  
این موسسه با اشاره به طرح ملی هوای پاکیزه هند که در سال ۲۰۱۹ اجرایی شد اعلام کرد دستیابی و حفظ اهداف طرح ملی هوای پاکیزه می‌تواند طول عمر کلی مردم هند را تا ۱.۷ سال و ساکنین دهلی نو را تا ۳.۱ سال افزایش دهد.  
برنامه ملی هوای پاک هند سعی می‌کند آلایندگی‌ها را در ۱۰۲ شهر بسیار آلوده تا سال ۲۰۲۴ کاهش دهد. دسترسی به این هدف از طریق کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای و خروجی خودروها، وضع قوانین سختگیرانه برای سوخت‌های حمل و نقل و سوزاندن زباله‌ها و کاهش آلودگی گرد و غبار و همچنین سیستم‌های بهتر نظارتی میسر می‌شود.  
به گفته سازمان سوئیسی "آی کیو ایر" که سطح کیفیت هوا را بر اساس غلظت ذرات معلق در هوا (پی‌ام ۲.۵) بررسی می‌کند، دهلی نو در سال ۲۰۲۰ برای سومین سال متوالی آلوده‌ترین پایتخت جهان شد.  
سال گذشته، ۲۰ میلیون نفر از ساکنان دهلی نو، که به دلیل قرنطینه سراسری کرونا از پاک‌ترین هوای ثبت شده در تابستان بهره مند شدند، در فصل زمستان به دنبال افزایش شدید آتش زدن پسماندهای زراعی در ایالت‌های پنجاب و هاریانا، هوای بسیار آلوده‌ای را تجربه کردند.  
به گفته موسسه سیاست‌های انرژی در دانشگاه شیکاگو در کشور بنگلادش که در همسایگی هند قرار دارد، بهبود کیفیت هوا می‌تواند طول عمر مردم این کشور را تا ۵.۴ سال افزایش دهد.  


دلیل آلودگی هوا در هند 
به گزارش ایرنا، هند کشوری است که به دلیل توسعه صنعتی از سوخت‌های دیزلی به مقدار فراوان استفاده می‌کند، یکی از راهکارهای دولت هند برای مبارزه با آلودگی هوا، استفاده حداقلی از سوخت دیزلی است.  
در هند شرایط وخیم آب و هوایی سریعا می‌تواند به تلفات انسانی و سختی‌های اقتصادی منجر شود. بانک جهانی تخمین می‌زند شرایط بد زیست محیطی در هند سالانه ۸۰ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور صدمه می‌زند.  
آلودگی هوای پایتخت هند همه ساله به دلیل جشن آتش بازی 'دیوالی'، آتش زدن زمین‌های کشاورزی، دود منتشر شده از خودروها و ذرات خاک در فصل پاییز افزایش می‌یابد.  
سال ۲۰۱۸ دولت دهلی نو یک روز پس از پایان یافتن جشن دیوالی تمام مدارس در این شهر را به مدت سه روز تعطیل کرد.  
پزشکان می‌گویند ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در هوا از طریق جریان خون وارد قلب می‌شود و باعث بروز بیماری‌های قلبی، حمله‌های قلبی و فشار خون می‌شود.  
به گفته مقامات بهداشتی هند، آلودگی هوا باعث آسیب دائمی به ریه‌ها و مرگ ۱.۳ میلیون نفر در سال دراین کشور می‌شود.  
بسیاری از خانه‌ها در دهلی نو از گاز خانگی برای پخت و پز استفاده نمی‌کنند بلکه آن‌ها از چوب و سایر منابع سوختی آلوده کننده برای پخت و پز استفاده می‌کنند.  
همچنین در بسیاری از مناطق دهلی نو پیاده روها خاکی هستند و به گفته مقامات این امر به افزایش آلودگی کمک می‌کند. مقامات شهری باید هرچه سریع‌تر نسبت به پوشش سطح این پیاده روها اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha