شمار بستری‌های کرونایی بیمارستان هاشمی‌نژاد مشهد ۳۰ درصد کاهش یافت

مشهد- ایرنا- رییس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد از کاهش ۳۰ درصدی شمار بستری‌شدگان مبتلا به ویروس کرونا ظرف یک هفته اخیر در این بیمارستان خبر داد.

دکتر سیدمحمد موسوی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: روند مراجعات و بستری‌های کرونایی در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد به نسبت هفته گذشته سیر نزولی یافته و از سوی دیگر میزان بهبودیافتگان و ترخیص شدگان این بیمارستان نیز افزایش ۳۵ درصدی داشته است.
وی ادامه داد: هم اکنون ظرفیت‌ بخش‌های اورژانس، داخلی، عفونی و آی سی یوی کرونا از اشغال ۱۰۰ درصدی خارج شده است و ‌اکنون در تمامی بخش‌های کرونایی مرکز درمانی شهید هاشمی‌نژاد تخت خالی برای پذیرش بیماران جدید وجود دارد.

رییس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد اظهار امیدواری کرد که تختهای خالی شده با بیماران کرونایی اشغال نشود و با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی شاهد تداوم سیر نزولی مبتلایان و بستری‌های کرونایی باشیم.
وی گفت: با تداوم این وضعیت فرصت خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به بیماران غیرکرونایی، که بخش‌های آنان به دلیل وضعیت بحرانی موج پنجم و شیوع گسترده ویروس دلتا به کرونایی‌ها اختصاص یافته بود، فراهم تر خواهد شد.

دو هزار و ۸۶۵ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستانهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی بستری هستند. این دانشگاه علاوه بر کلانشهر مشهد ۱۵ شهرستان دیگر را از مجموع ۳۳ شهرستان استان خراسان رضوی زیر پوشش خدمات خود دارد.

۸۰ درصد جمعیت شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون چهار میلیون و ۹۶۰ هزار و ۷۴۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ جان ۱۰۷ هزار و ۱۵۱ نفر را نیز تاکنون در کشورمان گرفته است. همچنین چهار میلیون ۱۷۵ هزار و ۴۰۵ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.  

وزارت بهداشت اعلام کرد هم‌اینک ۳۰۶ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهرستان در شرایط نارنجی و ۳۲ شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

همچنین تاکنون ۱۸ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۲۴۵ شهروند ایرانی دوز نخست واکسن کرونا وهفت میلیون و ۹۱۴ هزار و ۸۸۱ نفر دوز دوم آن را تزریق کرده و واکسینه شده‌اند. بر این اساس مجموع واکسنهای تزریق شده در ایران به ۲۶ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۱۲۶ دوز رسیده است.

"پاندمی کرونا" در سطح جهان ۲۱۷ میلیون و ۹۰۲ هزار و ۹۴۳ نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و ۵۲۳ هزار و ۷۷۸  نفر را گرفته است. ۱۹۴ میلیون و ۷۷۰ هزار و ۷۵۳ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.

آمریکا در این میان با ۳۹ میلیون ۹۴۶ هزار ۷۰۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۶۵۶ هزار و ۳۹۳ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه نهم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha