١١٧ هکتار سامانه‌نوین آبیاری در ایرانشهر افتتاح شد

زاهدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۱۱۷ هکتار سامانه نوین آبیاری با اعتبار ۲۷ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال همزمان با هفتمین روز هفته دولت در این شهرستان افتتاح و راه‌اندازی شد.

مجید فیاضی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا صرفه جویی در مصرف آب، سرعت بالای رویش گیاه، بکارگیری کود همزمان با آبیاری، جلوگیری از رشد بی رویه علف‌های هرز، صرفه جویی در مصرف انرژی، برداشت راحت‌تر و افزایش کمی و کیفی محصولات از مزایای بکارگیری روش‌های نوین آبیاری بشمار می‌رود.

وی ادامه داد: برای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در این استان هیچ محدودیتی وجود ندارد به طوریکه دولت نیز برای تشویق کشاورزان به این امر ۸۵ درصد هزینه اجرایی سیستم‌های نوین آبیاری را بصورت بلاعوض تامین و پرداخت می‌کند.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر افزود: متقاضیان با داشتن مجوز برداشت آب و مدارک کامل زمین می‌توانند از طریق سامانه طرح توسعه ساماندهی نوین آبیاری نام نویسی‌تا نسبت به اجرای سیستم برای اراضی زراعی و باغات آنان از سوی سازمان جهاد کشاورزی اقدام شود.

 وی خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح‌ها ١١٧ هکتار از اراضی کشاورزی ایرانشهر مجهز به سامانه نوین آبیاری شامل سیستم بارانی، نواری و کم فشار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha