۲ شهریور ۱۴۰۰، ۲۳:۱۲
کد خبر: 84447629
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اشعار ایثار و شهادت بخش ویژه کنگره ملی عقیق و ارغوان شد

ایلام - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: بخش شعر مختص شاعران بومی استان با موضوع ایثار و شهادت با توجه به برگزاری کنگره سه هزار شهید استان به بخش ویژه کنگره ملی عقیق و ارغوان اضافه شد.

به گزارش ایرنا، عمران خودآموز روز سه شنبه در نشست هماهنگی برگزاری سومین کنگره ملی اربعین در آینه شعر اقوام ایرانی با عنوان عقیق و ارغوان افزود: بخش ویژه این رویداد فرهنگی به مناسبت برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچینن با توجه به اینکه مهران قدمگاه زائران عتبات عالیات است، آیین اختتامیه این کنگره امسال در شهرستان مهران برگزار خواهد شد.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، این کنگره با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آبان ماه امسال به میزبانی این استان برگزار می‌شود.

خودآموز تاکید کرد: این کنگره از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با هدف معرفی ابعاد گوناگون حماسه اربعین حسینی، تبلیغ و تعمیق سیره امام حسین(ع)، ترویج فعالیت‌های فرهنگی و ادبی با محوریت امام‌حسین(ع)، تجلی همگرایی اقوام ایرانی در ایینه شعر اربعین و تقدیر از سرایندگان آثار ادبی در حوزه فرهنگ عاشورایی است.

وی محورهای کنگره امسال را شامل اربعین حسینی و حماسه عاشورا و با زبان‌ها و گویش‌های مختلف بلوچی، ترکی، خراسانی، خوزی، سمنانی، عربی، فارسی(به استثنای فارسی معیار)، کُردی، گیلکی، لری، لکی، مازنی و مرکزی عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام بیان کرد: علاقه‌مندان به شرکت می‌توانند تا پایان آبانماه برای ارسال آثار از طریق تارنمای شمس توس به نشانی ilam.shamstoos.ir و یا portal.shamstoos.ir مراجعه کنند.

خودآموز افزود: آخرین مهلت ارسال اثر به دبیرخانه کنگره ملی عقیق و ارغوان، نیمه دوم آبان ماه سال ۱۴۰۰ و زمان برگزاری کنگره نیز پایان آبان ماه خواهد بود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان ایلام و به ویژه شهر مهران با عنوان پایتخت خادمین سیدالشهدا (ع) و همچنین محل تردد زوار اربعین حسینی است، دبیرخانه اجرایی کنگره ملی اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی در شهر مهران قرار داده شده و بر این اساس بیشترین حجم کاری این کنگره در مهران خواهد بود.

به گزارش ایرنا، در دومین دوره برگزاری کنگره در سال گذشته بیش از ۲۲۰ اثر از شاعران آیینی سُرای اقوام مختلف ایرانی از ۲۲ استان کشور شرکت داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha