۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۳۵
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84445143
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زمان برگزاری انتخابات مجلس قطر مشخص شد

۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۳۵
کد خبر: 84445143
زمان برگزاری انتخابات مجلس قطر مشخص شد

تهران - ایرنا - «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر با صدور فرمانی، زمان برگزاری اولین دوره انتخابات مجلس این کشور را مشخص کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های قطر، «شیخ تمیم» با صدور فرمان امیری که امروز (یکشنبه) صادر کرد، دوم اکتبر (۱۰ مهر) را به عنوان تاریخ اولین دوره انتخابات مجلس قطر تعیین کرد.   

امیر قطر در این فرمان همچنین از شهروندان قطری که نام آن‌ها در لیست رای دهندگان در مناطق انتخاباتی ثبت شده است خواست که در تاریخ تعیین شده رای خود را به صندوق ها بریزند.  

شیخ «خالد بن خلیفه بن عبدالعزیز آل ثانی» نخست وزیر و وزیر کشور قطر از شهروندان این کشور خواست تا در این انتخابات که اولین تجربه در تاریخ این کشور برای تشکیل مجلس است، مشارکت خوبی داشته باشند.  

وی اظهار داشت: اعتقاد کامل به برابری حقوق و وظایف، اصل انتخابات است و این اصل با رعایت مفاد قانون اساسی، سنت‌های ملی و آداب و رسوم پایدار و از طریق ابزارها و اجراهای قانونی و رویه‌های قانون اساسی محقق می‌شود.  

پیشتر دفتر امیری قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد که «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» با قانون نظام انتخاباتی که به موجب آن قرار است اولین انتخابات پارلمانی و مجلس شورا برگزار شود، موافقت کرد و این انتخابات در اکتبر سال جاری برگزار خواهد شد.  

بر اساس قانون جدید قطر، افرادی که تابعیت اصلی آن‌ها قطری است و به ۱۸ سال کامل رسیده‌اند، حق رای دادن دارند، این قانون کسانی را که تابعیت قطری دارند با این شرط که پدربزرگشان قطری بوده و خود متولد قطر باشند، از این امر مستثنی کرده است.  

بر اساس این قانون همچنین «تابعیت اصلی قطر» و داشتن سن ۳۰ سال تا زمان پایان ثبت‌نام‌ها برای نامزدی در انتخابات مجلس شورای قطر ضروری است.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha