مراسم سوگواری امام حسین (ع) در مسجد ابوذر غفاری زاهدان ادامه دارد

زاهدان- ایرنا- مسوول هیات امنامسجد ابوذر غفاری زاهدان از برگزاری مراسم سوگواری امام حسین(ع) در ماه محرم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی خبر داد و گفت: عزاداریها در این مسجد واقع در بلوار شهید حاج قاسم سلیمانی زاهدان ادامه دارد.

محمود جوادیان‌فر روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با عرض تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت حسین (ع) و یارانشان اظهارداشت: عزاداری محرم امسال به دلیل شیوع کرونا با سال‌های قبل متفاوت است اما این تفاوت نه تنها باعث نشد که عزاداری تعطیل شود بلکه امسال عزاداران با رعایت مسائل بهداشتی به دنیا نشان دادند که عشق به امام حسین(ع) همواره در دل‌ها شعله‌ورت است و تحت تاثیر هیچ شرایطی قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: هر ساله نذری‌ها بصورت غذا در بین عزاداران توزیع می‌شد اما امسال از سوی مسجد ابوذر غفاری زاهدان به صورت کمک‌های مومنانه در بین نیازمندان و عزاداران حسینی توزیع شد و از برکت این ماه عزیز سفره‌های نیازمندان نیز رنگین شد.

مسوول هیات امنا مسجد ابوذر غفاری خاطرنشان کرد: مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان هر شب بعد از نماز مغرب و عشا در فضای باز این مسجد با حضور عاشقان امام حسین (ع) به مدت پنج شب دیگر با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام رضوانی و مداحی کربلایی حسن شهریاری برگزار می‌شود. 

همزمان با حرکت کاروان اسرای کربلا به کوفه، مجلس تعزیه خوانی در مسجد ابوذر غفاری زاهدان برگزار شد.

 در این مراسم عزاداران سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله حسین علیه السلام دعای سلامتی امام زمان (عج) را زمزمه کردند و پس از آن آیین تعزیه خوانی به اجرا در آمد.

مسجد ابوذر غفاری علاوه بر برگزاری مراسم عزاداری و آیین های مختلف مذهبی، خدمات بهداشتی درمانی، توزیع نذرهای مردمی و حمایت از خانواده محترم شهدا را انجام می دهد.

این مسجد تاکنون در زمینه مقابله با کرونا نیز نقش مهمی داشته و همچنان به خدمات و فعالیت های خود در این بخش ادامه می دهد.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha