خبرهای کوتاه استان یزد

یزد- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در هفته‌ گذشت یک هزار و ۳۷ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بستری و ۵۰ نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

به گزارش شنبه روابط عمومی این دانشگاه، دکتر محمود نوری شادکام افزود: در مقایسه با هفته گذشته شاهد کاهش ۲۰ درصدی ابتلا و ۳۰ درصدی مرگ و میر ناشی از کرونا در استان بودیم.

وی نسبت به ادامه سیر نزولی ابتلا به دلیل واکسیناسیون و رعایت نکات بهداشتی تصریح کرد: قضاوت در باره شیب نزولی کرونا در استان زود است و باید تا ۱۰ روز آینده اثر محدودیت‌ها و تجمع و مسافرت‌ها را ببینیم.

این مسوول، واکسیناسیون را از مهمترین روش‌ پیشگیری از ابتلا و کاهش مرگ ناشی از کرونا بیان کرد و گفت: مطالعاتی از ۱۰۲ هزار واکسن زده و ۱۰۲ هزار واکسن نزده در اروپا انجام گرفت که بر اساس آن از ۱۰۲ هزار فرد واکسن زده فقط ۱۰۰ نفر به کرونا مبتلا و یک نفر فوت شد در حالی که از ۱۰۲ هزار واکسن نزده، هزار و ۶۳۷ نفر به این ویروس مبتلا شده و ۴۱۷ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

نوری شادکام بیان کرد: انواع واکسن با تاثیر مختلف وجود دارد اما همه واکسن‌هایی که توسط سازمان جهانی تایید شدند می‌تواند به میزان زیاد بر ابتلای شدید و مرگ و میر کرونایی تاثیرگذار باشد.

***

مادر شهید جلال اسماعیلی ۲ دستگاه اکسیژن‌ساز خریداری و به بیماران کرونایی در یزد امانت می‌دهد.

به گزارش ایرنا، معصومه کریمی مادر شهید اسماعیلی به یاد فرزند شهیدش با هدف کمک به بیماران کرونایی این دستگاه‌ها را خریداری و به بیماران امانت می‌دهد که پس از بهتر شدن اوضاع به یکی از بیمارستان‌ها اهدا خواهد شد.

برای خرید این ۲ دستگاه ۴۵ میلیون تومان توسط مادر شهید تامین و هزینه شد.

مادر شهید قبلا نیز به یاد فرزند شهیدش کمک‌های خیری به مساجد و عتبات عالیات داشته که امروز با توجه به شرایط خاص کرونایی تصمیم گرفته است برای کمک به بیماران کرونایی دستگاه اکسیژن خریداری کند . 

شهید جلال اسماعیلی در سال ۱۳۴۸ متولد و در سال ۱۳۶۴ در حالی که ۱۶ ساله بود در عملیات والفجر هشت در جزیره ام‌الرصاص به شهادت رسید و پس از ۱۲ سال پیکر پاکش در زادگاهش به خاک سپرده شد.

استان یزد چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است . 

***

مدیر موسسه تخصصی امیر بیان یزد گفت: امر به معروف و نهی از منکر مهمترین پیام قیام حضرت امام‌حسین(ع) و عاشوراست و باید برای تحقق آن اقدام کرد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام مهدی دادآفرین در جمع عزاداران حسینی در فضای باز حسینیه شهدای گمنام مهریز با اشار به اینکه بر مبلغان دینی و رسانه‌های گروهی است برای تحقق این اهداف در جامعه و بین مردم فعالیت داشته باشند افزود: اگر این واجب الهی در  جامعه گسترش یابد از بسیاری آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند. 

وی ادامه داد: تبیین درس‌ها و عبرت‌های عاشورا و فلسفه نهضت امام‌حسین(ع) جزو رسالت‌های مهمی است که باید کارشناسان دینی و مبلغان از فرصت محرم برای انجام آن که نیاز کشور است استفاده کنند که یک وظیفه دینی و انقلابی محسوب می‌شود.

این کارشناس مذهبی به اهمیت قرائت ادعیه در کنار برنامه‌های اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد: انس و الفت مردم به خصوص نوجوانان و نوجوانان با آموزه‌های دینی و آیات و کلام وحی در کنار سیره ائمه اطهار (ع) ضامن حفظ ارزش‌های معنوی در جامعه و موجب خنثی‌شدن تهدید نرم دشمن است .

دادآفرین تصریح کرد: عمل به فرامین الهی در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی و عمل به پیام‌های انسان‌ساز کربلا و عاشورا موجب سعادت دنیا و آخرت است و باید بیش از گذشته برای انتقال و گسترش آن در جامعه که یک نیاز  حیاتی است اقدام لازم به عمل آید.

همچنین در این آیین به یاد شهیدان کربلا و شهدای انقلاب اسلامی برنامه مداحی و مرثیه‌خوانی برگزار شد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری یزد قرار دارد.

***

سرپرست تربیت‌بدنی سپاه الغدیر یزد گفت: مسابقات سبک کنترلی کاراته المپیاد بسیجیان در چهار رده سنی خردسالان، نونهالان،نوجوانان و جوانان، بزرگسالان در ۲ رده کمربندی زیر قهوه‌ای و بالای قهوه‌ای با حضور ۱۷۸ ورزشکار استان برگزار و نفرات برتر مشخص و تجلیل شدند.

ابوالفضل پارساییان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  در رده سنی خردسالان، رده کمربندی زیر قهوه‌ای و مشکی، حسام سلمانی، امیرحسام رستگاری اول و دوم شدند و محمدرضا شبانی و حسین برزگر به صورت مشترک در مکان سوم قرار گرفتند .

وی ادامه داد: در رده کمربندی قهوه‌ای و مشکی، محمد صدرا بابایی، حسین زباندان و ( محمدحسن زباندان، امیرعلی یزدانی) و در رده سنی نونهالان، رده کمربندی زیر قهوه‌ای و مشکی، محمد حسن دانشگر، نیما صفایی و ( علیرضا فتاحی، سید محمد سلمانیان) و در رده کمربندی قهوه‌ای و مشکی، ابوالفضل فصیحی‌زاده ، محمد طاها یاوری و ( امیر محمد دهقانی، سید ایلیا عینی ) برتر شدند.

این مسوول اظهار کرد: در رده سنی نوجوانان، رده کمربندی زیر قهوه‌ای و مشکی، امیر محمد نامدار، امیر رضا مختاری و ( سید حسین سلمانیان، رضا توکلی) ، در رده کمربندی قهوه‌ای و مشکی، سعید کر، محمد طاها موذن و ( عرفان حمیدی، علیرضا دهقان‌پور)، در  رده سنی جوانان و بزرگسالان، رده کمربندی زیر قهوه‌ای و مشکی، مهدی فلاح زاده، محسن صمد زاده و ( حسن برزگر ، سید دانیال حیات‌الغیبی و در رده کمربندی قهوه‌ای و مشکی، سید شهاب الدین جنایی، عرفان خواجه پور و ( یوسف زارع، محمد عرفان مسعودی) برتر شدند.

به گفته پارساییان، امسال برگزاری المپباد ورزشی با توجه به تدوام شیوع کرونا در فضای مجازی با انجام برنامه‌های مختلف فرهنگی برگزار شد و برگزاری این رقابت‌ها از جمله بخش محوری برنامه‌های موثر این واحد در سپاه الغدیر استان است.

مسابقات کاراته المپیاد بسیجیان استان یزد در سبک آزاد قبلا برگزار شد. 

سال گذشته از میان ۴۰۰ شرکت کننده عضو پایگاه‌ها و نواحی بسیج ۱۱ شهرستان که در المپیاد ورزشی فضای مجازی استان در رشته‌های مختلف شرکت کردند ۵۰ نفر به عنوان برترین‌ها معرفی و از آنها تجلیل شد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۳۲۰ هزار بسیجی سازماندهی شده در اقشار مختلف دارد. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha