۲۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۳
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84439648
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تزریق واکسن غیرمجاز کرونا در مریوان چند نفر را روانه بیمارستان کرد

سنندج - ایرنا - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تزریق غیرقانونی واکسن‌های غیرمجاز کرونا در شهرستان مریوان چند نفر را روانه بیمارستان کرد.

دکتر ابراهیم قادری روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این واکسن‌ها خارج از سیستم بهداشت و درمان کشور و به صورت غیرمجاز و از یکی از کشورهای همسایه وارد کشور شده و به دلیل رعایت نشدن زنجیره سرما و انتقال بهداشتی، باعث ایجاد مشکلاتی شده است.

وی افزود: به نظر می رسد واکسن مازاد بر نیاز در آنجا (مبدا) وجود نداشته باشد که بخواهند به ایران ارسال شود و علاوه بر آن زنجیره سرد واکسن مساله بسیار مهمی است که تنها از عهده متخصصان آموزش دیده بر می آید و همین باعث می شود تا واکسن‌هایی که غیرمجاز وارد کشور می شود، کارایی خود را از دست بدهد.

واکسن ها نسبت به حرارت و یخ زدگی حساس هستند، بنابراین ضروری‌ است در دمای مناسب نگهداری شود. به نظامی مرکب از افراد و تجهیزات که اطمینان می‌دهد واکسن مؤثر به مصرف کننده برسد، "زنجیره سرما" گفته می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه آماری از تعداد شهرستان‌هایی که درگیر این معضل هستند، در دست نیست، اضافه کرد: از آنجا که تزریق این واکسن‌ها بصورت غیرقانونی انجام شده و همین مساله باعث شده تا آمار درستی از این افراد در دست نباشد.

دکتر قادری با بیان اینکه مراکز تجمیعی واکسیناسیون در روزهای تعطیل هم در ۲ نوبت صبح و عصر آماده خدمت رسانی به مراجعان است، افزود: مراکز جامع سلامت هم با یک سوم ظرفیت در روزهایی که تعطیل رسمی نباشد باز است و به مراجعان خدمات ارائه می دهد.

وی تاکید کرد: مراکز جامع سلامت در شهرهای با وضعیت قرمز کرونا در ۲ نوبت فعالیت دارد و در حال حاضر روزانه ۱۲ هزار دوز واکسن در استان تزریق می شود.

در شبانه‌روز منتهی به ظهر دوشنبه ۲۵ مرداد،۳۴۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی و یک بیمار جان باخت؛در حال حاضر ۶۹۲ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند که بیشترین آن مربوط به سنندج با ۴۱۷ نفر است.

هم اکنون۶۷بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه(ICU) بستری هستند و تاکنون در مجموع یک هزار و۴۳۳ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha