یک مسوول فرهنگی: رعایت دستورات بهداشتی واجب شرعی است

مشهد- ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استانهای خراسان گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی متخصصان برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا واجب شرعی، عقلی و قانونی است.

حجت‌الاسلام امیرحسین احمدنیا روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به وضع کنونی جامعه و تاکیدهای مکرر متخصصان و پزشکان و با توجه به مسوولیت شرعی هر فرد مسلمان در قبال حفظ سلامت خود و دیگران و برای جلوگیری از ضرر رساندن به سایر مومنان، رعایت آن دسته از دستورالعمل هایی که رعایت نکردن آنها باعث شیوع بیش از پیش بیماری و وارد کردن ضرر به افراد جامعه می شود، واجب عقلی، شرعی و قانونی است.

وی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اشاره و بیان کرد: هر عملی که در شرایط بحرانی جاری به سلامت جامعه و جلوگیری از بیماری کووید ۱۹ کمک کند "حسنه" محسوب می‌شود و هر اقدامی که به شیوع ویروس کرونا بیانجامد "گناه" است.

معاون مرکز رسیدگی به امور مساجد استانهای خراسان بر لزوم توجه و نظارت ویژه خادمان، دست‌اندرکاران و فعالان مساجد، تکایا و هیاتهای مذهبی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا تاکید و بیان کرد: بسیاری از دشمنان اسلام امروز بر طبل توخالی دوگانه سلامت و دیانت می‌زنند و سعی در مقصر جلوه دادن محافل مذهبی در شیوع ویروس کرونا دارند. 

وی ادامه داد: این فتنه دشمنان اسلام با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی فعالان مسجدی، اعضای هیاتهای مذهبی و عموم مردم خنثی می‌شود. 

حجت‌الاسلام احمدنیا گفت: با توجه به حرمت شرعی بی‌توجهی به دستورات بهداشتی، رعایت پروتکلهای بهداشتی در آیین‌های مذهبی و برنامه‌های مساجد ضرورت بیشتری دارد لذا نمی‌توان با حرام شرعی برای حضرت امام حسین (ع) اقامه عزا نمود. 

پنج هزار هیات مذهبی در استان خراسان رضوی فعالیت دارند که ۲ هزار و ۵۰۰ هیات از این تعداد در مشهد هستند. 

شورای هیاتهای مذهبی بانوان نیز با نظارت بر هزار و ۱۰۰ هیات فعال مذهبی مختص این قشر، در خراسان رضوی دایر است.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون چهار میلیون و ۴۲۵ هزار و ۸۲۱ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۶۲۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جانباختگان این بیماری در کشور به ۹۷ هزار و ۸۲۸ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون سه میلیون و ۷۲۸ هزار و ۹۴۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

در حال حاضر ۳۵۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی و ۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha