کرونا در مشهد همچنان نفس می‌برد

۲۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۱۷
کد خبر: 84435732
کرونا در مشهد همچنان نفس می‌برد

مشهد- ایرنا- شهر مشهد در حال گذران روزهایی سخت و بحرانی است و ویروس کرونای دلتا نفس شهر را بریده‌ است و هر روز در فضای مجازی فیلمهایی در خصوص انباشت جنازه در بیمارستانها و سردخانه‌ها در حال انتشار است.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی در پنجمین موج طغیان این ویروس همه‌گیر به طور نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است.
تکمیل شدن ظرفیت بیمارستانها، کمبود دارو و سرم و افزایش بیماران کرونایی غیر بومی در مشهد از چالشهای پیش رو در استان خراسان رضوی به شمار می رود.
هم اکنون ۲۵ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، هفت شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

طبق آمار غیررسمی تعداد فوتی‌های روزانه کرونا در مشهد به حدود ۳۰۰ تن رسیده و هر روز این آمار در حال افزایش است این درحالی است که کادر درمان نیز خسته شده است و هر روز از طریق انتشار کلیپ و مطلب در فضای مجازی از مردم می‌خواهند که در خانه بمانند و پروتکلها را رعایت کنند تا کمی وضعیت کنترل شود.
همچنین مسوولان شهری و مدیر آرامستان مشهد در مصاحبه‌هایی از افزایش آمار متوفیان کرونا و رسیدن سن فوتی ها به زیر ۴۰ و ۳۵ سال خبر داده‌اند. غسالها نیز مانند کادر درمان خسته شده‌اند و به صورت چند شیفته در حال کار هستند.
بنا به گفته مدیرعامل سازمان آرامستانهای شهرداری مشهد تعداد فوتی‌های کرونا حدود پنج برابر نسبت به تیرماه افزایش یافته که بسیار نگران کننده است.
حسین مهدوی دامغانی افزود: سن فوتی‌ها به زیر ۴۰ سال رسیده و گاهی نیز تعدادی فوتی متعلق به یک خانواده هستند و شیفت آرامستان رضوان که از صبح تا ظهر بوده را تا انتهای شب فعال کرده ایم و گاهی تا صبح نیز غسالها مشغول فعالیت هستند.
همچنین سازمان آرامستانهای شهرداری مشهد در روزهای اخیر برای جا به جایی متوفیان از سازمان تاکسیرانی این شهر درخواست کمک کرده‌ است.
البته در وضعیت کنونی مدیران استانی مرتبط و درگیر با موضوع کرونا همواره بر پرهیز رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی از ایجاد وضعیت رعب و وحشت و سیاه‌نمایی در ارتباط با کرونا تاکید دارند.
سخنگوی قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با کرونا خراسان رضوی دراین خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: متاسفانه در شرایط فعلی شیطنت‌هایی در فضای مجازی برای سیاه‌نمایی وجود دارد و مطالب منتشر شده در خصوص انباشت اجساد قابل تایید نیست.
محسن نجات افزود: در وضعیت بحرانی از لحاظ شیوع ویروس دلتا کرونا قرار داریم، کادر درمان با تمام ظرفیت پای کار است، سایر دستگاه‌های مرتبط نیز به صورت تمام وقت درگیر وظایف خود هستند.
وی اضافه کرد: در این شرایط رسانه‌ها به جای ایجاد هراس و وحشت در جامعه باید مردم را به رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی ترغیب کنند، در این شرایط به همدلی نیاز داریم و با سیاه نمایی کاری از پیش نمی‌رود.
نجات تاکید کرد: کادر درمان خسته است، رسانه‌ها می توانند با آرام سازی فضای موجود، آگاه‌سازی مردم و تاکید بر رعایت پروتکلهای بهداشتی توسط شهروندان کمک حال کادر درمان باشند.
مسوولان درمانی استان نیز برون رفت از وضعیت بحرانی کنونی کرونا را با عزم جدی مردم و مسوولان در انجام مسوولیت اجتماعی خود در مقابله با بیماری کووید ۱۹ شدنی می‌دانند.
با این شرایط شهر بیشتر از همیشه برای نفس کشیدن به همراهی و کمک شهروندان نیاز دارد پرهیز از دورهمی‌ها و تجمعات، پرهیز از ترددهای غیرضروری و رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی در کنار اقدامات درمانی و واکسیناسیون، تنها نسخه کشیدن افسار این ویروس سرکش است که باید جدی گرفته شود.

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۵۲۷  بیمار مبتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع فوت شدگان به ۹۶ هزار و ۷۴۲ نفر رسید.

به گزارش روز جمعه ایرنا از وبدا، از دیروز تا امروز ۲۲ مردادماه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۱۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴ هزار و ۷۰۷ نفر از آنها بستری شدند.

تاکنون ۱۴ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۶۴۲ نفر دُز اول واکسن کرونا و سه میلیون و ۶۱۰ هزار و ۷۷۵ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۸ میلیون و ۵۶ هزار و ۴۱۷ دُز رسید

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha