شهرک‌های صنعتی قزوین هزار و ۷۰۰ سرمایه گذار را جذب کرده‌اند

قزوین - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین از جذب هزار و ۷۰۰ سرمایه‌گذار در شهرک‌ها خبر داد که از این تعداد بیش از هزار مورد در مرحله بهره‌برداری و تولید قرار دارند.

حمیدرضا خانپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون برای جذب سرمایه گذار در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار زمین تخصیص یافته و زیرساخت های لازم و مورد نیاز برای استقرار صنایع در آنها فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: سیاست اصلی ما در کنار تلاش برای تحقق شعار سال، ایجاد زیرساخت و توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی با هدف جذب سرمایه گذاران به منظور رونق و جهش تولید و اشتغالزایی برای جوانان است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: تحریم های ظالمانه دشمنان موجب کاهش سرمایه گذاری صنعتی در استان نشده است و باید با افتخار اعلام کنیم که در سال های اخیر هم از حیث سرمایه گذاری ریالی و هم از حیث تعداد با رشد حضور سرمایه گذار در شهرک ها و نواحی صنعتی قزوین روبه رو بوده ایم.

این مسوول با اشاره به اشتغال بیش از ۳۰ هزار نفر در صنایع مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین، گفت: با تکمیل طرح های در دست اجرا میزان اشتغال شهرک ها و نواحی صنعتی این استان به بیش از ۵۵ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

خانپور اظهار داشت: در کنار جذب سرمایه گذاران جدید وظیفه خود می دانیم تا با کمک سایر دستگاه ها از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت، دستگاه های خدمات رسان همچون شرکت های آب، برق و گاز، تامین اجتماعی، امور مالیاتی، دستگاه قضا و بانک ها مشکلات و موانع سرمایه گذاران را حل کرده و طرح ها و واحدهای صنعتی راکد در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین را به چرخه تولید و فعالیت بازگردانیم.

این مسوول گفت: قزوین به دلیل فرهنگ بالای سرمایه پذیری، زیرساخت های مناسب از جمله نزدیکی به فرودگاه های مهم و بین المللی کشور، قرارگیری در شاهراه ارتباطی کشور از حیث ریلی و آزادراهی و همچنین نزدیکی به پایتخت از مکان های بسیار جذاب برای سرمایه گذاران به شمار می رود.

خانپور اظهار داشت: امیدواریم با حمایت دولت سیزدهم روند رو به رشد سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین تداوم یابد.

استان قزوین علاوه بر یک شهر صنعتی دارای ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha