۱۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۰۶
کد خبرنگار: 2154
کد خبر: 84427739
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لبنان از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت شکایت می کند

تهران – ایرنا – "حسان دیاب" نخست وزیر پیشبرد امور لبنان امروز (پنجشنبه) از "زینه عدرا" سرپرست وزارت دفاع و خارجه لبنان خواست تا از "امل مدللی" نماینده لبنان در سازمان ملل بخواهد در خصوص اقدامات تجاوزکارانه اخیر رژیم صهیونیستی علیه لبنان یک شکایت نامه فوری تقدیم شورای امنیت سازمان ملل نماید.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، دیاب با صدور بیانیه ای تاکید کرد: دشمن اسراییلی با توپخانه و بمب افکن های خود به طور آشکار تمامیت ارضی لبنان را مورد تجاوز قرار داد و به طور علنی به نقض آشکار قطعنامه ۱۷۰۱ اعتراف کرد و در همین رابطه اصابت چند موشک به شمال فلسطین اشغالی را بهانه حملات تجاوزکارانه خود قرار داد که این اقدام از نظر اهداف و زمانبندی مشکوک به نظر می رسند و هیچ طرفی تاکنون مسئولیت آن را برعهده نگرفته است.

دیاب افزود: این اقدام تجاوزکارانه جدید و خطرناک تهدید بزرگی علیه آرامش در مرزهای جنوب لبنان به شمار می رود که به دنبال نقض پی در پی حاکمیت ملی و استفاده از حریم هوایی لبنان) از سوی رژیم صهیونیستی) جهت تجاوز علیه سوریه صورت می گیرد.

میشل عون رئیس جمهور لبنان نیز در این باره گفت که استفاده اسراییل از تسلیحات هوایی در هدف قرار دادن روستاهای لبنان از سال ۲۰۰۶ به این سو بی سابقه بوده است و از مقاصد خصمانه و تنش زای این رژیم علیه لبنان حکایت می کند.

میشل عون معتقد است که به منظور بازداشتن رژیم اسراییل از ادامه تجاوزاتش علیه لبنان ارائه شکوائیه به سازمان ملل یک اقدام لازم و ضروری به شمار می آید.

عون تاکید کرده،   «آنچه که روی داد نقض آشکار و خطرناک قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت و تهدید مستقیم علیه امنیت و ثبات در جنوب لبنان به شمار می رود».

نهاد ریاست جمهوری لبنان در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر خاطرنشان کرد: میشل عون توسط فرماندهان ارتش در جریان نتایج تحقیقات به عمل آمده در خصوص شلیک راکت از سرزمین لبنان که دیروز روی داد، قرار گرفت و رهنمودهای لازم جهت اتخاذ اقدامات مورد نیاز در این خصوص را ارائه داد.

جنگنده - بمب افکن های رژیم صهیونیستی سپیده دم امروز منطقه الدمشقیه در جنوب لبنان را دو بار مورد حمله قرار دادند. از سوی دیگر ارتش لبنان اعلام کرد که به دنبال شلیک چند راکت از یکی از مناطق جنوب به سمت سرزمین فلسطین اشغالی، توپخانه دشمن اسراییلی با شلیک ۹۲ گلوله و راکت مناطق وادی حامول و السدانه و دشت الماری و خراج راشیا الفخار و دشت الخیام و دشت بلاط را مورد هدف قرار داد.

ارتش اسراییل صبح امروز نوار ویدیویی حملات هوایی تجاوزکارانه خود علیه مناطق جنوب لبنان را منتشر کرد.

۱۴۸۷

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha