۱۳ مرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۰۱
کد خبر: 84426867
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

آیین اختتامیه دوره پنجم شورای اسلامی شهر قم برگزار شد

قم-ایرنا- آیین اختتامیه دوره پنجم شورای اسلامی شهر قم، عصر چهارشنبه با حضور جمعی از مسئولان استانی و اعضای ادوار شورای شهر برگزار شد.

شهردار قم در این آیین اظهار داشت: عملکرد ۶ ساله شهرداری قم در قالب ۵۵ ساعت فیلم مستندسازی شده است.

مرتضی سقائیان نژاد ادامه داد: شورای شهر نماد مردم سالاری دینی است و در طول ۵ دوره فعالیت نهاد شورا هزاران طرح اجرا شده اما هنوز نهال شورا نوپا بوده و راه درازی در پیش دارد.

به گفته وی، در ۶ سال گذشته ۳ هزار طرح بزرگ و کوچک در شهر مقدس قم اجرا و ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه صرفا در سال ۹۹ در قم اجرا شده است.

شهردار قم با اشاره به روند مطلوب بهره برداری از پروژه های شهری، ادامه داد: از ابتدای سال جاری ۱۰ هزار پروژه عمرانی در قم در شرایط دشوار تحریمی و بودجه ای عملیاتی شده است.

رییس شورای اسلامی شهر قم نیز در ادامه ابراز داشت: هزار و ۹۵۵ لایحه و ۶۳ طرح در شورای پنجم تصویب شد که ۲۰ درصد از این بین توسط کمیته تطبیق فرمانداری رد شده است.

عبدالله جلالی گفت: افزایش سطح زندگی شهروندان قمی مهمترین اولویت شورای اسلامی شهر قم در دوره پنجم بوده است.

به گفته وی، مدیریت شهری در میدان عمل حامی ندارد و با کاهش مستمر اختیارات، شورای شهر قم به شورای شهر شهرداری تقلیل پیدا کرده است و این مساله دیگر جای انکار ندارد.

وی خاطرنشان کرد: نبود درآمد پایدار یکی از موانع و چالش های اصلی شهرداری است و این مساله پیشبرد پروژه های عمرانی را با کندی همراه کرده است.

۹ هزار میلیارد تومان بودجه ۴ سال گذشته شهرداری قم

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم نیز در بخشی از این جلسه، گفت: هزار و ۲۰۰ لایحه طی ۴ سال گذشته در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم مطرح شده که ۳۰۰ لایحه در رابطه با مباحث بودجه، تفریغ و اصلاحیه شهرداری و سازمان های تابعه بوده است.

مجید اخوان ادامه داد: حرکت در مسیر بودجه ریزی عملیاتی اولویت شورای شهر قم بوده و در چهار سال گذشته ۹ هزار میلیارد تومان بودجه برای شهرداری و سازمان های تابعه تصویب شده است.

وی بیان کرد: از این بین بیش از ۶ هزار میلیارد تومان مربوط به مباحث عمرانی و ۲ هزار میلیارد تومان نیز در خصوص مباحث جاری بوده است.

به گفته اخوان، در طول چهار سال گذشته شیوه نامه و هیات عالی سرمایه گذاری به ریاست شهردار قم تشکیل و راه اندازی شده و در ۴ سال گذشته ۴۵ قرارداد سرمایه گذاری نهایی شده است.

آیین اختتامیه دوره پنجم شورای اسلامی شهر قم برگزار شد

توسعه درختان مثمر در قم

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم نیز در ادمه بیان داشت: مشکل آبگرفتگی معابر شهری با مطالعات یکپارچه در ۴ سال گذشته تا حدود بسیار زیادی حل شده است.

سید مجتبی سبحانی ثابت ابراز داشت: الگوی کاشت فضای سبز و توسعه درختان مثمر رویکرد اصلی شورای اسلامی شهر قم طی ۴ سال گذشته بوده است.

به گفته وی، کشتارگاه شهر قم با حل مشکلات قانونی به زودی به مکان جدید منتقل خواهد شد و هیچکدام از نیروهای این مرکز تعدیل نخواهند شد.

سبحانی ثابت ادامه داد: بهسازی میدان و بازار کهنه قم در کنار اضافه کردن تصویر، اطلاعات و بارکد شهدا از اقدامات مهم شورای شهر قم در ۴ سال اخیر بوده است.

وی ابراز کرد: شهر قم ۶ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده و تاکنون ۲ هزار کوچه شهری به اسامی شهدا مزین شده است.

همچنین رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای پنجم اسلامی قم در بخشی از این جلسه، افزود: در طول ۴ سال گذشته ۱۹۰ جلسه برگزار و ۲۵۶ طرح و لایحه در این کمیسیون تصویب شده است.

محسن محرری گفت: تشکیل کمیته ارزیابی املاک و رفع انحصار از کارشناسان دادگستری یکی از اقدامات مهم شورای پنجم بود که در قالب آن محوریت قیمت گذاری از دست کارشناسان رسمی خارج شد.

به گفته وی، تصویب بودجه برای بازگشایی شبکه های مواصلاتی قم مانند فاز ۵ عمار یاسر، تکمیل محور فردوسی، شهیدان برفعی، تملک میدان مطهری، خیابان استاد فقیهی، رینگ دوم مسجد مقدس جمکران وغیره در این راستا آغاز و برخی از آنها نهایی شده است.

محرری ابراز داشت: قرار گرفتن ۳۱۵ هکتار از بافت شهری قم در قالب بافت تاریخی امر سرمایه گذاری و بهسازی هسته مرکزی شهر را با چالش روبه رو کرده است.

شبکه معابر قم ناقص است

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم نیز در بخشی از این جلسه، ابراز داشت: پایه ریزی و تصویب طرح جامع شبکه معابر شهری از اقدامات مهم شورای پنجم بود و بسیاری معابر بن بست با طرح های اجرا شده در حال بازگشایی است.

روح الله امراللهی گفت: برخی از خیابان های قم با وجود ۵۰ سال از احداث آن هنوز تکمیل نشده و این مساله به نوبه خود نارضایتی هایی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر ناقص بودن شبکه معابری شهری قم گفت:ذر ۴ سال گذشته ۱۶ خیابان اصلی و بن بست قم در حال تکمیل بوده و برخی از آنها نیز به بهره برداری رسیده است.

امراللهی بیان داشت: ما در اصلاح شبکه معابر به دنبال شهر خودرو محور نیستیم بلکه می خواهیم نواقص ۵۰ ساله شبکه معابر شهر قم را بر طرف کنیم.

به گفته وی،با تکمیل شبکه معابر شهرک پردیسان کمترین میزان ترافیک شهری امروز در این منطقه به وجود می آید.

منتخب دوره ششم شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: از ۸ سوله ورزشی تصویب شده جدید در شهر قم ۴ سوله و مجموعه ورزشی به بهره برداری رسیده است.

امراللهی یادآور شد: با توجه به نوسانات ارزی در طول چهار سال اخیر ۱۰۸ اتوبوس جدید خریداری و ۱۲۰ اتوبوس در حال بازسازی است.

عضو شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: بالغ بر یک میلیون و ۱۰۰ تن آسفالت در طول چهار سال اخیر در معابر شهری قم توزیع شده است.

به گفته وی، پیشرفت فیزیکی فاز اول متروی قم ۸۰ درصد است و تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

راه اندازی خانه موزه شهید فخزی‌زاده در قم

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم نیز در ادامه این جلسه، گفت: نصب شعار و تبلیغات متناسب با جایگاه معنوی قم در ورودی اصلی شهر و نامگذاری روز ورود حضرت معصومه(س) به این شهر به نام روز قم از اقدامات مهم شورای پنجم بود.

حسن مالکی نژاد ابراز داشت: در قالب طرح پلاک کوبی شهدا، بسیاری از کوچه هایی که به نام شهدا مزین نبود به اسامی یکی از شهدا به ویژه شهدای همان محل نامگذاری شد.

به باور وی، تبدیل محل زندگی شهید زین الدین به خانه موزه شهیدان زین الدین با تکنولوژی مدرن و جذاب و بهسازی بیت تاریخی امام راحل در قم نیز طی ۴ سال گذشته عملیاتی و نمایشگاه دائمی در آن دایر شده است.

مالکی نژاد گفت: بیت شهید فخزی زاده و شهید شفیعی نیز برای تبدیل آن به خانه موزه توسط شهرداری قم خریداری شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha