۶هزار هکتار از جنگل های باشت علیه آفت پروانه برگ خوار محلول پاشی شد

گچساران-ایرنا -رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: از ابتدای تیر ماه سال جاری تاکنون ۶ هزار هکتار از جنگل های بلوط ابن شهرستان علیه آفت پروانه برگ خوار سفید محلول پاشی شده است.

سید حمید حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه سطح آسیب دیده از آفت پروانه سفید برگ خوار ۱۱ هزار هکتار برآورد شده اظهار داشت: عملیات اجرایی محلول پاشی بر علیه این آفت تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: به دلیل کاهش بارندگی  و خشکسالی‌های پی درپی  جنگل های بلوط باشت دچار خسارت از آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط شده است.

حسینی تصریح کرد: ۱۰ دستگاه تراکتور تانکردار و ۲۰ نفر نیروی انسانی با نظارت ۲  نفر کارشناسان منابع طبیعی عملیات اجرایی مبارزه با آفت پروانه برگ خوار سفید در این شهرستان را بر عهده دارند.

حسینی تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده و بازدید کارشناسان سازمان جنگل ها و مراتع کشور طرح محلول پاشی در جنگل های آسیب دیده باشت بر علیه این آفت اجرایی شد.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۰۰ کیلوگرم محلول و چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار برای عملیات اجرایی محلول پاشی بر علیه آفت پروانه برگ خوار بلوط در جنگل های باشت هزینه شده است.

حسینی تاکید کرد:در جنگل‌های این مناطق خسارت دیده از آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط از روش محلول‌پاشی استفاده می‌شود که سازگار با محیط زیست است و زیانی برای موجودات و محیط زیست ندارد.

حسینی با تاکید بر اینکه آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط به عنوان یک تهدید برای جنگل‌های بلوط منطقه باشت است گفت: امسال درختان بلوط منطقه چهار راه گشین، تلخاب بیدک، تلخاب میرعلی بخش، پنبه‌ زار،  نارگ موسی، تلچگاه، آبدگاه، ملیتم و کوه دهک دچار آفت پروانه برگ خوار سفید شده است.

حسینی با  برنامه ریزی های انجام شده کنترل نسل چهارم این آفت هم اکنون آغاز شده ابراز کرد: این آفت به پنج نسل در طبیعت می تواند خسارت وارد کند و هم اکنون نسل سوم  را پشت سرگذاشته شده است.

شهرستان باشت ۱۰۵ هزار هکتار جنگل و مرتع دارد.

شهرستان ۲۶ هزار نفری باشت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha