توسعه راه‌ها زمینه‌ساز رشد اقتصادی بخش‌های مختلف است

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه راه‌های زمینی، هوایی و ریلی زمینه رشد و ارتقای وضعیت اقتصاد در بخش‌های مختلف را فراهم می‌کند.

اقبال عباسی عصر سه‌شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت تونل تاراز ۱ (هونی) چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: بهبود وضعیت کمی و کیفی حوزه فرهنگ و تجارت و رونق بخش‌های توسعه‌ای از دستاوردهای اصلی احداث جاده‌های جدید و رشد محورهای ارتباطی به‌شمار می‌رود.
وی افزود: در همین راستا سه طرح مهم شامل جاده لردگان به ایذه، محور ارتباطی ناغان به کارون۴ به خوزستان و مسیر شهرکرد به بازفت به مسجد سلیمان با هدف بهبود وضعیت جاده‌های چهارمحال و بختیاری به خوزستان و تسهیل در ارتباط جاده‌ای استان‌های فلات مرکزی ایران به بنادر جنوبی کشور در دستور کار قرار گرفت.
عباسی تصریح کرد: اعتبارات این جاده‌ها به‌همراه اعتبار لازم برای ۴۰ قرارداد محورهای ارتباطی اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در بودجه سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: افتتاح تونل تاراز۱ (هونی) و مسیرهای دسترسی آن علاوه بر تسهیل در تردد جاده‌ای خودروها، به ارتقای گردشگری منطقه کمک می‌کند.
عباسی اظهار داشت: دولت برای توسعه بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری به‌ویژه جاده‌های این استان اقدامات قابل‌توجهی انجام و اعتبارات مناسبی به این حوزه اختصاص داد.
فرماندار کوهرنگ نیز گفت: این شهرستان ۲۲۳ روستا با ۹۰۰ کیلومتر جاده روستایی دارد که ۳۵۰ کیلومتر آن در مناطق سخت‌گذر واقع شده است.
مرتضی زمان‌پور تاکید کرد: احداث تونل تاراز یک مشهور به هونی، گرم‌ترین نقطه کشور یعنی خوزستان را به سردترین منطقه ایران یعنی کوهرنگ متصل می‌کند.
وی افزود: دولت با توجه به مناطق کمتر توسعه‌یافته در کشور مانند چهارمحال و بختیاری زمینه تسریع در روند توسعه‌ای این استان‌ها را فراهم کرد.
زمان‌پور تصریح کرد: آغاز عملیات اجرایی ساخت تونل چری کوهرنگ و حذف ۹۵ پیچ خطرناک در آن از جمله همین اقدامات مطلوب به‌شمار می‌رود. 
به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی ساخت تونل تاراز۱ (هونی) در بازفت شهرستان کوهرنگ در چهارمحال و بختیاری به‌طول یک‌هزار و ۱۳۲ متر و با یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی آغاز شد.
با احداث تونل تاراز ۱ (هونی) و جاده‌های دسترسی آن به‌طول ۱۱ کیلومتر، مسیر شهرکرد به کوهرنگ به خوزستان در این نقطه ۳۵ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.
برای مسیر شهرکرد به بازفت کوهرنگ به خوزستان در مجموع سه رشته تونل به‌طول افزون‌بر سه هزار و ۸۰۰ متر با پنج هزار میلیارد ریال اعتبار احداث خواهد شد.
مدت قرارداد پیمانکار برای حفر و احداث تونل تاراز یک (هونی) ۳۶ ماه است.
هفته قبل عملیات اجرایی ساخت تونل سوم تاراز (هونی) در خوزستان آغاز شد.
بازفت در ۱۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha