۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۱۰
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84417370
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: قصور در انجام طرح‌های فرهنگی کردستان پذیرفتنی نیست

سنندج‌ - ایرنا - استاندار کردستان گفت: قصور در انجام پروژه‌های فرهنگی پذیرفتنی نیست و با توجه به فرهنگی بودن استان این مهم باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز سه‌شنبه در آیین انعقاد تفاهم نامه تولید سریال‌های  زندگی امیرنظام گروسی و مستوره اردلان بین استانداری کردستان و صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت معرفی مفاخر کردستان اظهار داشت: چهره‌های برجسته کردستان باید به عنوان یک الگو به نسل‌های آینده شناسانده شوند.

وی افزود: یکی از کارکردهای اصلی رسانه ملی باید به سمت و سوی معرفی مفاخر پیش برود و تمام تلاش مسوولان استانی این باشد تا با معرفی چهره ها و مفاخر پرافتخار استان راه برای شناساندن  این مفاخر هموار شود.

استاندار کردستان ابراز امیدواری کرد شروع تولید ۲ سریال امیرنظام گروسی و مستوره اردلان از شبکه‌های سراسری، ادای دینی به گذشته و آینده کشورمان باشد.

رییس مرکز سیمای استان‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران هم در این مراسم با اشاره به پخش این سریال‌ها در شبکه‌های سراسری، استانی و برون مرزی صداوسیما اشاره کرد و گفت: سریال‌های فاخر ظرفیت پخش در شبکه‌های مختلف کشورهای همسایه را نیز دارند.

سید عباس فاطمی افزود: اقدامات صداوسیمای مرکز کردستان در تولید این سریال‌ها ارزنده است و همکاری مسوولان استانی برای تولید چنین سریال‌های فاخری جای قدردانی دارد.

وی به  تصویربرداری و تدوین  ۸۰درصد از سریال سنجرخان از مجموعه های نمایشی صداوسیمای مرکز کردستان برای شبکه های ملی اشاره کرد و افزود: در تولید۲سریال دیگر یعنی امیرنظام گروسی و مستوره اردلان نیز تلاش بر این است تا مخاطب منطقه ای و فرامنطقه ای را در نظر بگیریم.

فاطمی با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود این ۲ سریال فاخر بازتاب خوبی داشته باشند. افزود: پروژه‌های فرهنگی هزینه نیست بلکه جزو سرمایه گذاری‌های ماندگار به شمار می‌روند.

استاندار: قصور در انجام طرح‌های فرهنگی کردستان پذیرفتنی نیست

مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان هم گفت:یکی از وظایف رسانه ملی به تصویر کشیدن زندگی و سرگذشت مشاهیر و شناساندن آن‌ها به جامعه است تا ابعاد شخصیتی و اثرگذاری فرهنگی و تاریخی بزرگان را در قاب تلوزیون با بهره گیری از هنر نمایش و فیلم، به نمایش بگذارد.

جعفرعبدالملکی با اشاره به نقش پروژه‌های فرهنگی در تحکیم انسجام ملی گفت: پیشرفت هر جامعه‌ای در گرو توسعه فرهنگی است و تولید سریال‌های تاریخی مفاخر در تحکیم هویتی و به رخ کشیدن سابقه دیرینه کردستان در ایران، نقش تاثیرگذاری دارد.

سریال امیر نظام گروس در ۴۰ قسمت و مستوره اردلان در ۱۵ قسمت تولید و به روی آنتن خواهند رفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha