حضور مدیران در واحدهای تولیدی باعث اشراف آنها بر مشکلات می‌شود

مشهد-ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: حضور میدانی مدیران در واحدهای تولیدی باعث می شود که هم نسبت به مشکلات بخش تولید اشراف پیدا کنند و هم با تصمیم گیری برای رفع مشکلات آنها به برداشتن موانع تواید در استان سرعت بدهند.

محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه در یکی دیگر از برنامه "یکشنبه های حمایت از تولید و مانع زدایی از آنها" در جمع تولیدکنندگان و مدیران در یکی از واحدهای تولیدی شهر مشهد افزود: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر "تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" در روزهای یکشنبه ۲۲ هفته گذشته با حضور میدانی خود و سایر مدیران اقتصادی در واحدهای تولیدی استان، تصمیمات سریع برای رفع موانع تولید گرفته ایم که بیشتر آنها اجرایی شده است.

وی ادامه داد: هدف از حضور در واحدهای تولیدی تحقق شعار امسال مبنی بر "تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" است که به طور طبیعی به عنوان وظیفه ذاتی استانداری در جهت شناخت و اشراف بر ظرفیتهای بخش تولید استان انجام می گیرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: در ۲۲ هفته مزبور که از اواخر بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است ۶۶ واحد صنعتی، معدنی و کشاورزی در خراسان رضوی مورد بازدید قرار گرفته و موانع و مشکلات آنها در قالب کارگروه ستاد تسهیل استان بررسی و راه حلها برای رفع مشکلات آنها مصوب شده است.

معتمدیان افزود: مشکلات این واحدها در نشستهای کارگروه ستاد تسهیل استان بررسی و در خصوص رفع آنها تصمیم گیری و مصوب می شود که تاکنون ۶۰ درصد از این مصوبات اجرایی شده و ۴۰ درصد دیگر در حال اجراست.

وی اضافه کرد: مشکلاتی از واحدهای تولیدی مزبور که قابل حل در استان باشد بلافاصله در مورد آنها تصمیم گیری و مدیران مربوطه ملزم به پیگیری و اجرای آنها می شوند و موضوعاتی که مربوط به سازمانهای مربوطه کشوری است نیز مورد پیگیری قرار می گیرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: برنامه "یکشنبه های تولید و مانع زدایی از آن" نیز در استان یک برنامه الگویی برای اختصاص یک روز از ۶ روز کاری هفته به امور واحدهای تولیدی و رسیدگی به مشکلات آنهاست تا در اسرع وقت پیگیری و برطرف شود.

معتمدیان افزود: در این برنامه که با حضور مدیران اقتصادی و مدیران عامل بانکها برگزار می شود مشکلات مختلف واحدهای تولیدی در حوزه های مالیات، بیمه، بانک و امور زیرساختی مطرح و برای آنها چاره جویی می شود.

وی ادامه داد: برخی مشکلات واحدهای تولیدی سالها بلاتکلیف مانده بود و یا در برخی دیگر با مسایلی مواجه شدیم که سالها فرآیند تولید را با چالش مواجه کرده بود و این مشکلات از عدم شناخت نسبت به مساله که گاه سلیقه ای و خود اجتهادی انجام گرفته بود ناشی می شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: رویکرد ما این است که برنامه های بلندمدت در خصوص بخش تولید را دنبال کرده و اولویت خود را حفظ شرایط کنونی بخش تولید و تثبیت وضعیت موجود آنها قرار دهیم و اجازه ندهیم توقفی در فرآیند تولید این واحدها به وجود آید.

معتمدیان افزود: در مسیر تثبیت وضعیت موجود بخش تولید خراسان رضوی، نباید اجازه دهیم مشکلاتی در مسیر تولید به وجود آید که شاهد توقف و کاهش تولید یا تعدیل نیروی انسانی آنها باشیم زیرا اثرات جبران ناپذیری بر روی تولید خواهد گذاشت.

وی اضافه کرد: برای حل مشکلاتی از بخشهای تولید که قابل رفع در استان نیست حلقه واسطه بین مدیران صنعتی خراسان رضوی و مدیران ارشد آنها در تهران خواهیم شد تا بتوانیم با اهتمام ویژه آنها موانع را از سر راه تولید برداریم.

استاندار خراسان رضوی گفت: در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه ای که دشمن بر کشور روا داشته است نیاز به افزایش تولید، اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید داریم و باید تلاش کنیم تولیدکنندگان به عنوان سربازان خط مقدم تولید و جنگ اقتصادی، دغدغه ای جز بخش تولید نداشته باشند.

معتمدیان افزود: در شرایط کنونی ما نیاز به تدوین قوانین جدید نداریم، قوانین فعلی کفایت می کند بلکه نیازمند روان سازی فرآیندها، جسارت در تصمیم گیری ها و سرعت در اجرای آنها هستیم که این موضوع در برنامه "یکشنبه های حمایت از تولید و مانع زدایی از آن" دنبال می شود.

وی با اشاره به این که بازدید از واحدهای تولیدی و بررسی مشکلات و تصمیم گیری برای حل آنها در شهرستانهای دیگر خراسان رضوی نیز در حال انجام است اظهار امیدواری کرد این مدل عملیاتی و جهادی توسعه یافته و بتوان از این طریق همه موانع در مسیر تولید را برداشت.

استاندار خراسان رضوی در بیست و دومین هفته از بازدیدهای میدانی خود از واحدهای تولیدی از سه واحد صنایع پخت، تولید چسب و ماشین سازی بازدید کرد.

معتمدیان در بازدید از شرکت صنایع پخت گفت: دستگاه های میوه خشک یا پخت نان ساخته شده توسط این شرکت می تواند با قیمت مناسب در اختیار مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در قالب اجرای طرحهای خوداشتغالی قرار گیرد.

وی افزود: از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه می توان تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی به افراد زیرپوشش طرحهای خوداشتغالی در خراسان رضوی قرار داد تا دستگاه های ساخته شده این شرکت را خریداری کنند و زمینه اشتغال چندین نفر فراهم شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به کانتینر سیار پخت نان ساخته این شرکت گفت: این دستگاه به اداره کل مدیریت بحران استانداری معرفی می شود تا بتوان علاوه بر ارایه آن به وزارت کشور از این دستگاه در حوادث پیش بینی نشده استفاده کرد.

معتمدیان در خصوص مشکل این واحد تولیدی در خصوص دشواری گرفتن ویزا برای صادرات به کشورهای اروپایی و استرالیا قول پیگیری از طریق مراجع ملی را داد و حل مشکل این واحد در خصوص بدهی به سازمان تامین اجتماعی را موکول به طرح آن در کارگروه تامین اجتماعی ستاد تسهیل استان و ارایه راهکار برای آن کرد.

استاندار خراسان رضوی در دومین بازدید خود از یک گروه ماشین سازی دیدن کرد که این واحد ۲ خط تولید رب و تن ماهی و بسته بندی تمام مکانیزه آن را راه اندازی و کشور را از واردات دستگاه های مربوطه به این بخش بی نیاز کرده است.

مشکل مالک این واحد، عدم دریافت مجوز از اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی برای اجرای طرح توسعه خود در زمین مجاور کارخانه اش بود که استاندار خراسان رضوی دستور داد تا مشکل واحد مزبور به کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک استان ارسال و خارج از نوبت بررسی تا در کوتاه ترین زمان ممکن حل شود.

استاندار خراسان رضوی در سومین بازدید خود از یک شرکت تولید چسب دیدن کرد که یکی از واحدهای موفق صادراتی خراسان رضوی است و برای ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم و پنج هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

معتمدیان این شرکت را نمونه عملی اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: جذب نیروی انسانی زیاد و صادرات محور بودن این واحد از شاخص های اجرا کردن سیاستهای اقتصاد مقاومتی است که چنین واحدی باید به عنوان الگو در این زمینه به کل کشور معرفی شود.

درخواست این شرکت افزایش سهم آب از ۲ لیتر به ۱۰ لیتر در ثانیه، صدور پروانه حفر چاه عمیق و تغییر کد تعرفه برق بود که همه این درخواستها در حضور مدیران شرکت آب و شرکت برق مورد موافقت استاندار خراسان رضوی قرار گرفت.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha