۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۳۶
کد خبرنگار: 1811
کد خبر: 84413550
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های کرمان

۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۳۶
کد خبر: 84413550
خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های کرمان

کرمان - ایرنا - امام جمعه سیرجان گفت: موضوع غدیر با وجود همه غرض‌ ورزی‌ها، تحریف‌ و دشمنی‌ها به دلیل روشنی و مستند بودن، سند همیشه زنده تاریخ و حماسه جاودانه است که پس از ۱۴ قرن به دست ما رسیده و حتی مدعیان مخالف را به نقل آن واداشته است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمود حسینی در خطبه های نماز جمعه شهر سیرجان ضمن تبریک عید غدیر افزود: آزمون ولایت پذیری از ابتدای خلقت همراه انسان بوده و دوران های مختلفی را طی کرده است.

وی بیان کرد: روز غدیر، نقطه عطفی در آزمون ولایت پذیری است و غدیر در سیره ائمه معصومین و در لسان نبی مکرم اسلام از اهمیت و جایگاه والایی برخوردار است به طوری که رسول خدا (ص) از آن به عنوان عیدالله اکبر یاد کرده اند.

حجت الاسلام حسینی در مورد اهمیت و جایگاه غدیر با استناد به آیه 'اطیعو الله و اطعیو الرسول و ... افزود : از مهم‌ترین مساله در موضوع غدیرخم رهبری امت اسلام است که در عصر غیبت بر عهده ولی‌فقیه است و نقطه اتصال ما امامان معصوم و در زمان غیبت آنها ولی فقیه است که رسول اکرم (ص) در غدیرخم با معرفی حضرت علی (ع) این موضوع مهم را برای امت اسلام مطرح کرد.

وی به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت ایام حج هم اشاره کرد و افزود: معظم له فرمودند هر چند امسال توفیق انجام مناسک حج برای مسلمانان فراهم نشد، اما رمز و رازهای حج قابل پیگیری و پیاده شدن است.

امام جمعه سیرجان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به این مهم اشاره کردند که کل منطقه اسلامی؛ میدان سربرافراشتن مقاومت در مقابل شرارت‌های آمریکا و همراهانش است و دنیای اسلام، با قدرت عناصر مقاومت و بیداری در فلسطین، یمن و عراق را از واقعیت‌های امیدآفرین خواهد بود و پیروزی و نصرت الهی در نخستین اثر این مجاهدت، بازداشتن آمریکا و دیگر زورگویان از دخالت و شرارت در کشورهای اسلامی است.

حجت الاسلام حسینی گفت: حج واجب به خاطر کم کاری آل سعود تعطیل شد و اگر حاکمان عربستان هزینه هایی که برای حضور مستکبران و شرارت در منطقه دارند برای فراهم کردن مسیر برگزاری حج می داشتند هرگز حج این فریضه اسلامی تعطیل نمی شد.

وی افزود : تلاش تبلیغاتی آمریکاییان برای تحریف عزم و خواسته و عمل جوانان غیور و عناصر «مقاومت» در عراق و سوریه و لبنان و دیگر کشورها، و منتسب کردن آن به ایران یا هر مرجع دیگر، توهین به آن جوانان شجاع و بیدار، و ناشی از عدم فهم و درک درست آمریکایی‌ها از ملّتهای این منطقه است.

خطیب جمعه سیرجان رویارویی امریکا و اروپا در همه بلاد مسلمین را با جوانان مقاومت و مسلمانان ناشی از قدرت مقاومت مردم عنوان کرد و گفت : جبهه مقاومت به دنبال صلح و آزادگی است و هیچگاه به دنبال کشتار مردم و ظلم و ستم و هرج و مرج نیست و این دول غربی و آمریکا هدف شان کشتار مردم و ظلم است که دیدیم در همه جا شکست خوردند و امروز آمریکا از افغانستان بیرون رانده شد نه اینکه خودش بخواهد خارج شود و مطمئن باشید پیروزی نزدیک و ذلت و خاری مستکبران قطعی و حتمی است.

امام جمعه سیرجان به مناسبت های مختلف و سالروز اولین اقامه نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت : پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، فریضه مهم نماز جمعه زنده و دستور برگزاری آنْ از سوی امام راحل صادر شد.

وی ادامه داد: به همین منظور، در پنجم مردادماه ۱۳۵۸ بود که اولین نماز جمعه، به امامت آیت اللّه طالقانی در دانشگاه تهران و با شکوه برگزار شد.

وی به مناسبت روز مهارت آموزی و فنی حرفه ای پرداخت افزود :هیچ ملتی نمی‌‏تواند اثر تکنولوژی را در جهان امروز انکار کند.

وی گفت: در حقیقت، پیشرفت‌‏های پرشتاب در همه رشته‌‏های فنی و صنعتی در دهه‌‏های اخیر، خطوط اساسی تمدن کنونی را تعیین کرده و آموزش فنی و حرفه‌‏ای بایستی از تربیت افراد برای شغلی ویژه با فراهم کردن مهارت‏‌ها و دانش لازم، پا فراتر بگذارد و همراه با آموزش عمومی، شخصیت و منش افراد را نیز پرورش دهد .

خطیب جمعه سیرجان در خصوص مشکل کم آبی خوزستان و خواسته مردم نیز گفت : امروز کشور ما نیاز به وحدت در مقابل دشمنان دارد و مطالبات به حق قابل پیگیری و حل شدن مشکلات است اما باید مواظب سو استفاده دشمن از مطالبات به حق مردم باشیم، مسئولان و مردم در این زمینه وظیفه سنگینی برعهده دارند.

حسینی افزود: خواسته ملت ایران  و مردم خوزستان دوری از هرگونه تنشی که منجر به در خطر افتادن جان مردم است پرهیز شود اگر چه اینگونه عمل شده امام توجه شود که دشمن به دنبال فرصت توطئه و تخریب در چنین مواقعی است.

حجت الاسلام حسینی در مورد موج جدید کرونا نیز گفت :  تنها راه پیشگیری از کرونا را رعایت اصول اولیه بهداشتی، استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی، شستن دست‌ها و پرهیز از دور همی ها و رعایت دستورالعمل ها است.

خطبه های نمازجمعه بردسیر

امام جمعه بردسیر نیز در خطبه های امروز نمازجمعه این شهر با انتقاد از کوتاهی ها در خوزستان گفت: برای نظام اسلامی زشت است استانی مثل خوزستان آب خیز و نفت خیز باشد و تشنه و محروم باقی بماند.

حجت الاسلام علی اکبر کرمانی اظهارامیدواری کرد که با مدیریت صحیح مشکلات مردم استان خوزستان بزودی حل شود.

خطیب جمعه بردسیر در ادامه گفت: سهل انگاری در رعایت شیوه نامه های بهداشتی سبب شد شهرستان از نظر رنگ بندی کرونایی دوباره قرمز شود و تعداد زیادی از کسب و کارها تعطیل شدند که امیدواریم با همکاری مردم بزودی این وضعیت تمام شود.

امام جمعه بردسیر ضمن اشاره به برکات و آثار نماز جمعه گفت: همیشه دشمنان ما از برگزاری نماز جمعه جامع الشرایط هراس داشته اند و به دنبال کمرنگ کردن آن هستند.

وی ۵ مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه کشور را گرامی داشت و افزود: همیشه انقلابی، همیشه مردمی شعار نماز جمعه امسال و این بیانگر این است که نماز جمعه باید محور وحدت باشد و این جناح و آن جناحی نباشد و فقط انقلابی باشد.

امام جمعه بردسیر تصریح کرد: نماز جمعه از بطن‌ مردم برخاسته و باید مردمی بماند و وظیفه امام جمعه نیز حضور در بین مردم و زندگی کردن با مردم و درک درد و نیاز مردم است.

کرمانی همچنین با گرامیداشت عید غدیر گفت: راه آبادی دنیا و آخرت ارتباط قلبی با ولایت است و اگر ولایت تثبیت و پذیرفته شده بود الان شاهد اینهمه ظلم و داعش و فساد نبودیم.

خطیب جمعه بردسیر تصریح کرد: غدیر باید سبک زندگی ما شود و اطعام و هدیه دادن در روز عید غدیر که بزرگترین عید ما است را فرهنگ سازی کنیم.

بردسیر در فاصله ۶۰ کیلومتری غرب کرمان قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha