تعداد بستری‌شدگان کرونایی مازندران از مرز ۲ هزار نفر گذشت

ساری - ایرنا - روند بستری بیماران کرونایی مازندران با عبور از مرز ۲ هزار نفر رکورد جدیدی ثبت کرد تا شرایط وخیم و فوق حاد مازندران همچنان ادامه داشته باشد و خبر از روزهای سخت کرونایی برای مازندران بدهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بر اساس تازه‌ترین گزارش دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بیمارستان‌های استان اکنون به ۲ هزار و ۴۲ نفر رسید که بنا به بیشترین میزان خود از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا طی ۱۷ ماه اخیر رسید. 

از این تعداد یک‌هزار و ۵۷۱ نفر در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و ۴۷۱ بیمار نیز در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری هستند.

همچنین گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد که از ابتدای تیر ماه امسال تا کنون ۱۵۱ بیمار بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مازندران جان خود را از دست دادند. در حال حاضر ۲۹۲ بیمار مبتلا نیز به دلیل شرایط جسمانی وخیم و حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

شهرستان‌های آمل و بابل بیشترین تعداد بیماران کوویدی بستری در بیمارستان را دارند که ۴۵ درصد بیماران مربوط به ساکنان این ۲ شهرستان هستند.

طبق تازه‌ترین ارزیابی سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی که ظهر امروز چهارشنبه منتشر شد، هم‌اکنون ۱۵ شهرستان مازندران در وضعیت قرمز و هفت شهرستان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

استان مازندران از هفته نخست تیر ماه با افزایش محسوس شمار مبتلایان کرونا و قرمز شدن شهرستان آمل در رنگ‌بندی کرونا وارد موج پنجم همه‌گیری ویروس کرونا شد.

طی هفته‌های گذشته علاوه بر گسترش عادی‌انگاری‌ها، ورود سویه جدید و هندی به استان دلایل اصلی اوج‌گیری کرونا در مازندران بود و کارشناسان معتقدند که روند افزایشی شمار مبتلایان بستری در بیمارستان‌های استان همچنان ادامه خواهد داشت.

تازه‌ترین اظهار نظر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران نشان می‌دهد که تمام بخش‌های مراقبتی بیمارستان‌های استان به بیماران کوویدی اختصاص داده شد و اکنون ظرفیت تمامی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان در شرف تکمیل است.

سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا وضعیت موج پنجم همه‌گیری کرونا در استان را بسیار وخیم توصیف کرد و گفت: در وضعیت بهره‌برداری حداکثری از امکانات درمانی استان قرار داریم و تمام بخش‌های بیمارستانی استان درگیر ارائه خدمات به بیماران کوویدی است.

وی اظهار کرد: اگر روند کنونی افزایش آمارها ادامه‌دار شود با بحران شدید در مراکز درمانی و کنترل کرونا مواجه خواهیم شد. زیرا هم‌اکنون در بسیاری از شهرستان‌های ما ظرفیت تخت‌ها تکمیل شد. در شهرهای آمل، ساری و قائمشهر تمام بخش‌ها به کرونا اختصاص یافته است و در حال حاضر بیمارستان‌های خصوصی ما نیز درگیر پذیرش مبتلایان به کرونا هستند و جایی برای مریض عادی وجود ندارد.

دکتر سیمین بابایی ادامه داد: با وجود اینکه شمار بیماران کوویدی بستری از موج‌های چهارم، سوم و دوم نیز فراتر رفت، اما هنوز به قله پیک پنجم نرسیدیم. پیش‌بینی می‌شود این بدترین موجی باشد که تا کنون مازندران تجربه کرده است. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha