۲۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۹:۳۴
کد خبرنگار: 3145
کد خبر: 84410540
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تیم‌های ثابت و سیار دامپزشکی ساوه در روز عید قربان نظارت دارند

ساوه - ایرنا - رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ساوه از آماده‌باش تیم‌های نظارتی دامپزشکی در روز عید سعید قربان به خصوص در مورد ذبح دام ها و رعایت موازین بهداشتی، خبر داد.

«داوود سرمدی» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، گفت: به منظور رعایت نکات بهداشتی، نظارت بر کشتار دام در روز عید قربان توسط اکیپ‌های دامپزشکی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: ذبح دام با نظارت بهداشتی و شرعی ناظران در روز عید قربان به صورت رایگان در کشتارگاه دامپزشکی ساوه انجام می‌شود و به شهروندان توصیه می‌شود با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت نکات بهداشتی، قربانی خود را در کشتارگاه ذبح کنند.

به گفته رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ساوه، احتمال انتقال بیماری‌های مشترک دام و انسان در صورت ذبح خانگی و عدم نظارت دامپزشکی وجود دارد و تیم‌های سیار دامپزشکی آماده ارائه خدمات در منازل هستند.

سرمدی به شهروندان توصیه کرد: گوشت قربانی حتما به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری و سپس مصرف شود، همچنین برای تکه کردن گوشت خام حتما از دستکش استفاده و از خرید دام های دارای علائم بیماری جدا خودداری شود؛ شهروندان می‌توانند با یکی از شماره‌های ۰۸۶۴۲۲۴۸۱۶۱ ، ۰۸۶۴۲۲۴۹۹۷۰ و ۰۸۶۴۲۴۲۷۱۹۰ به منظور حضور تیم‌های سیار نظارتی تماس حاصل کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha