سه خبر کوتاه از شهرستان مهریز

یزد- ایرنا- درخواست امام‌جمعه مهریز برای ساخت درمانگاه تامین‌اجتماعی ،اعضای شورای شهر به دنبال انتخاب شهردار توانمند باشند و آغاز مرمت مسجد ملااحمد سیدآباد از جمله خبرهای کوتاه روز سه شنبه این شهرستان است.

امام‌جمعه مهریز گفت: ساخت درمانگاه مستقل و مناسب تامین‌اجتماعی در این شهرستان از جمله مطالبات همیشگی شهروندان است و از مسوولان ذی ربط هم می خواهم ، پیگیری این درخواست مردم را به جد در برنامه های کاری خود قرار دهند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی دوشنبه‌شب در نشستی با رییس شعبه تامین اجتماعی شهرستان افزود: برای ساخت درمانگاه از سوی مسوولان در سال‌های گذشته قول‌های مکرر دادند که مردم انتظار عملی شدن آن را در سال‌جاری دارند.

وی با بیان اینکه تعداد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی منطقه بالاست و مهریز شهری مسافرپذیر و در کنار جاده اصلی کشور از تهران به جنوب و شرق کشور قرار دارد، ادامه داد: این عوامل به خوبی ساخت درمانگاهی در شان مردم برای ارایه خدمات به جامعه زیرپوشش و عموم مردم را بیش از گذشته نشان می‌دهد.

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز اظهارکرد: در این خصوص سال‌های اخیر مردم بارها با مراجعه حضوری به مسوولان و نامه‌نگاری‌های مستمر، ساخت درمانگاه را از متولیان امر در مرکز و استان خواستار شدند که امیدواریم هرچه زودتر شاهد اجرای طرح و عمل به وعده آنها باشیم .

محی‌الدینی به نقش تامین اجتماعی در خدمت به مردم و اعضای آن در بخش‌های مختلف اشاره کرد و با قدردانی از تمامی اقدام‌های صورت گرفته گفت: تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به موقع به مطالبات بیمه‌شدگان و مردم باید محور اقدام این مجموعه در شهرستان باشد .

در این نشست جلال حسنی رییس شعبه تامین اجتماعی مهریز با قدردانی از همکاری و پیگیری مسایل این اداره از سوی امام‌جمعه به اهمیت انجام امور در فرصت مناسب و پاسخ به مطالبات قانونی مردم و بیمه‌شدگان اشاره کرد و تداوم همراهی و همکاری همگان را خواستار شد.

جمعی از شهروندان مهریز بارها با اشاره به اینکه طبق وعده مسوولان بنا بود در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۹ عملیات ساخت درمانگاه تامین اجتماعی این شهرستان آغاز شود اما همچنان بلاتکلیف مانده، تحقق هرچه زودتر آن را خواستار شدند.

هم‌اکنون درمانگاه تامین اجتماعی و ساختمان اداری آن در مهریز در یک مکان قرار دارد و همین امر خدمات‌ رسانی به مراجعه کنندگان و بیمه‌شدگان را با مشکل مواجه کرده است .

در این خصوص سال‌های گذشته بارها بیمه‌شدگان با تهیه و ارسال نامه، تومار و مراجعه حضوری به مسوولان جداسازی این ۲ بخش را خواستار شدند اما هنوز هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است .

شهرستان مهریز یک باب بیمارستان دارد و هم‌اکنون ۸۴ درصد جمعیت ۵۵ هزار نفری این شهرستان زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

شهر مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد واقع است.

مهریز

 به گفته فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مهریز، یکی از اولویت‌های اعضای ششمین دوره شورای شهر، انتخاب شخصی با تقوی، متخصص، پاک‌دست، به دور از تعصب حزبی و آشنا با مشکلات مردم برای شهرداری است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی فاتحی دوشنبه شب در جمع منتخبان شورای شهر مهریز افزود: انتخاب فردی مناسب برای  قرار گرفتن در صدر شهرداری نقش مهمی در حل بسیاری از مشکلات فرهنگی و عمرانی منطقه  دارد و همه در قبال شهروندان مسوول هستند .

وی به نقش و جایگاه آنها در امور مختلف فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: شهرداری نباید دچار سیاست‌ زدگی شود و اگر خدای ناکرده به این معضل دچار شود، روند اجرای برنامه‌های شهرداری با مشکل مواجه می شود.   

این مسوول اظهار کرد: اعضای شورای شهر منتخب همه مردم محله هاست ،باید قدر این موقعیت را بدانند و در راستای خدمت به مردم تلاش کنند که این فرصت بسیار کوتاه است و به سرعت خواهد گذشت و مردم باید در کنار اعضا باشند.

فاتحی بیان کرد: استان یزد فرهنگ بسیار کهن و اصیلی دارد ولی در برخی مسایل دچار مشکل فرهنگی است و نباید گذاشت این موارد ادامه پیدا کند و باید از مردم پرسید که اولویت امروز آنها چیست و این نیاز به حرکت شبانه‌روزی و مستمر دارد و باید این موضوع تقویت شود.

وی ادامه داد: سپاه مثل همیشه برای خدمت به مردم کمر همت را بسته و آمادگی خود را برای حمایت همه جانبه از شورای شهر در این راستا اعلام می‌کند ، البته بتوان به توفیق الهی در این زمان کوتاه خدمات ارزنده‌ای به مردم ارایه کرد.

در این دیدار اعضای جدید شورای شهر مهریز با قدردانی از حسن تعامل ناحیه مقاومت بسیج، نقطه نظرها و پیشنهادهای خود را برای هرچه بهتر شدن همکاری ۲جانبه در راستای پویایی و بالندگی شهر ارایه کردند.

مهریز

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهریز گفت: مرمت و بهسازی مسجد ملااحمد روستای سیدآباد بخش مرکزی این شهرستان آغاز شد.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی این اداره، مجاهد کرباسی با بیان اینکه این مسجد از بناهای دوران قاجار در این منطقه است، افزود: سازه اصلی آن از سنگ، خشت و ملات گل است که وجود بادگیر روی محراب و ستون‌های یکپارچه سنگی که کمتر در مساجد دیده می‌شود و تزیینات آجری بالای محراب، ستون‌های سنگی طرفین محراب و تزیینات گچی که آیاتی از قرآن را به رشته تحریر درآورده از ویژگی‌های بناست.

وی ادامه داد: مرمت این مسجد با مشارکت اعضای شورا و دهیاری روستا انجام می‌شود که جمع‌آوری اندود فرسوده پشت‌بام، اجرای اندود کاه‌گل، شیب بندی و آجرفرش به‌صورت درز چسبان مهم‌ترین اقدامات مرمتی در این بناست.

 این بنای تاریخی بیست و چهارم خردادماه سال ۱۳۹۹ به شماره ۳۳۰۲۲ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

مهریز ۶۰۰ اثر تاریخی شناسایی‌ شده دارد و باغ پهلوان پور، قنات  حسن‌آباد مشیر و دهنو در فهرست آثار سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد(یونسکو) ثبت است.

تاکنون ۱۱۴ اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی مهریز در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است و  بنای اولیه مهریزرا  به مهرنگار دختر انوشیروان ساسانی به قبل از اسلام نسبت می‌دهند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha