۲۷ تیر ۱۴۰۰، ۹:۵۰
کد خبرنگار: 1424
کد خبر: 84407290
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سیمان دهلران ظرفیت سه هزار و ۵۰۰ شغل در صنایع پایین دستی دارد

ایلام - ایرنا - مدیر طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: کارخانه سیمان دهلران پس از بهره برداری می تواند در صورت راه اندازی صنایع پایین دستی برای سه هزار و ۵۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کند.

به گزارش ایرنا، بهروز زرین کاویانی روز یکشنبه در حاشیه بازدید بازرس کل استان ایلام از روند احداث کارخانه سیمان دهلران اظهار داشت: از نکات مثبت این پروژه وجود مواد معدنی بسیار مناسب مثل سنگ گچ و ماسه سنگ سیلیسی در شهرستان است که در عمل با هم ترکیب و در قالب سیمان با کیفیت می شود به بازار ارائه کرد.

وی افزود: آنچه با اهمیت تر از اشتغال در کارخانه است، یکی فراهم کردن زمینه توسعه در منطقه است و دیگری زمینه راه اندازی صنایع پایین دست فراوان است بطوریکه ۱۰ برابر تعداد اشتغالی که کارخانه ایجاد می کند، در سایر صنایع جانبی می تواند بوجود آید.

مدیر طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام تاکید کرد: بخش ماشین آلات این کارخانه آماده ولی بخش کوره ناقص است ، در صورت عزم جدی مجری طرح و مدیران مسوول این مجموعه بزرگ را می توان تا 6 ماه آینده به بهره  برداری نهایی رساند، هر چند هم اکنون شرایط تولید با استفاده از کلینکر که از سایر کارخانجات قابل تامین است، وجود دارد، در سنوات گذشته نیز این کارخانه با اشتغال محدود فعالیت داشته و امیدواریم با رفع موانع و مشکلات شاهد بهره برداری کامل آن باشیم.

زرین کاویانی یادآور شد: ذخیره ای که این محدوده معدنی دارد جوابگوی حداقل ۵۰ سال است و محدودیت مواد معدنی برای کارخانه وجود ندارد.

مدیر طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه ۳۰ میلیون یورو تسهیلات ارزی و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ریالی برای این پروژه هزینه شده است، گفت: بین یک هزار تا ۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه نیاز است.

فرماندار دهلران نیز گفت: اولویت اول مسوولان استان و شهرستان راه اندازی کارخانه سیمان با توجه به حجم سرمایه گذاری صورت گرفته است.

مجید عسگری اضافه کرد: کارخانه سیمان دهلران با هدف تولید برای صادرات و همچنین مصرف داخلی طراحی شده است.

وی تاکید کرد: این کارخانه با توجه به مرز مشترک با کشور عراق از ظرفیت صادرات برخوردار است ولی متاسفانه به دلایلی که واقعا باید به دقت بررسی شود این کارخانه تاکنون نیمه تمام مانده است.

فرماندار دهلران تاکید کرد: این کارخانه می توانست علاوه بر اینکه در این مکان چرخه خوبی از تولید را راه اندازی کند بعنوان پیشران در توسعه شهرستان و توسعه صنعت ریلی و حمل و نقل جاده ای این منطقه ایفای نقش کند که تاکنون از مزایای آن بهره مند نشده ایم.

وی با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه یادآور شد: این کارخانه در صورت راه اندازی زمینه اشتغال ۳۵۰ نفر بطور مستقیم فراهم می کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha